Fithall magazín

Středa 22.11.2017 svátek má Cecílie

Cvičení a trendy

Cvičení pro lepší trávení

Cvičení pro lepší trávení



Trávení, zažívání a vstřebávání živin do krevního oběhu a dál do každé buňky našeho těla, je samozřejmě nezbytné pro správné fungování organismu. Proto je s podivem, že se tomuto tématu nevěnuje víc prostoru a pozornosti!
   
Je sice hezké, že do sebe během dne dostanete potřebné množství sacharidů, tuků, proteinů, vody, vlákniny, vitamínů i minerálů, ale pokud trávicí soustava nefunguje tak, jak má a nutrienty se nevstřebají, nebo se po jídle cítíte hrozně, je celá snaha marná.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak zatočit s depresí? Cvičením!

Nesnášíte cvičení? Víme, jak to překonat!

10 zábavných způsobů, jak spálit 100 kalorií


Špatně fungující trávení se projevuje nafouklým břichem, bolestmi břicha, pocity těžkosti po jídle, pálením žáhy a vůbec jakýmikoliv nepříjemnými pocity, které vás ještě dlouho po jídle brzdí od běžných činností (nebo je aspoň znepříjemňují).
   
Aby trávení pracovalo ve váš prospěch, je vhodné v první řadě vyladit jídelníček a vyloučit potraviny, o kterých víte, že vám nedělají dobře, i když vám třeba chutnají (pečivo, mléčné výrobky, luštěniny, káva, česnek, všechno smažené, nadměrně sladké i solené, alkohol a pod.). Ve druhém kroku zařaďte potraviny, o nichž naopak tušíte, že vašemu bříšku dobře dělat budou (kysané mléčné produkty, ovoce, zelenina, voda). A ve třetím kroku zapojte do hry cvičení, díky kterému pošlape trávení přesně tak, jak má.

 

Zde se dozvíte, jak na to:

Jídlo před cvičením - před sportováním se najezte s hodinovým až 90 minutovým předstihem. Dopřejte si něco s nízkým podílem vlákniny a tuků, zato s vyšším množstvím komplexních sacharidů a trochou lehce stravitelných bílkovin (např. syrovátka, ne kasein).

Rotace - jógové twisty a rotace mají prokazatelně kladný vliv na zažívání a funkci vnitřních orgánů. Doslova vyždímáte ze svého těla maximum a probudíte k životu i to nejlínější trávení. Zkuste  třeba jednoduchý twist v sedě, kdy si pokrčíte koleno jedné nohy a chodidlo opřete z vnější strany kolene té druhé. Protilehlý loket zapřete o pokrčené koleno a s výdechem rotujete. Při tomto cviku byste měli myslet na to, aby byla páteř stále vzpřímená, temeno hlavy směřovalo ke stropu, a aby vše probíhalo tahem, v klidu a s respektem k vlastním fyzickým možnostem. Twist vždy proveďte na obě strany.

Pozice dítěte
- kromě rotací skvěle s trávením pomáhají polohy, při kterých se stehna co nejvíc přiblíží k hrudníku. Právě takovou pozicí přinutíte střeva do akce, promasírujete vnitřní orgány a jako bonus uvolníte kyčle. Cvičte pozici dítěte, kdy si kleknete, hýžděmi dosednete na paty, čelo opřete o podložku a paže necháte ležet volně podél těla, nebo si zkuste lehnout na záda a jednu  skrčenou nohu přitáhněte za koleno k hrudníku a chvilku jen dýchejte do břicha. Nohy pak vyměňte. Obyčejný dřep také dokáže s trávením zázraky (a nejen s ním), tak odpočívejte ve dřepu vždy, když to bude jen trochu možné!

Dýchání - až se budete cítit po vydatném obědě těžko, jen si lehněte na podložku a soustřeďte se na dýchání do břicha. S každým výdechem pupík vtáhněte jemně k páteři, abyste zapojili břišní svaly a promasírovali vnitřní orgány. Správná technika dýchání při každém pohybu s pohodou v bříšku dost pomůže - třeba při běhání je naprosto zásadní.

Chůze - že je dobrý nápad jít po jídle na procházku, se netraduje pro nic za nic. Chůze na čerstvém vzduchu trávení opravdu napomáhá, tak nedělejte po poctivém nedělním obědě to první, co Vás napadne (svalit se na pohovku), ale nazujte pohodlné boty a vydejte se na cestu.

 

 

600x250_FITHALL_TV_v2.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Cvičíte a stále to není vidět? My víme proč!
Magazín Dechové cvičení, po kterém usnete do minuty
Cvičení a trendy Jak na bolavé svaly? Dalším cvičením?