Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Cvičení a trendy

Ranní rozcvička

Ranní rozcvička



Možná, že si kladete otázku, kdy je nejlepší cvičit. Odpověď je snadná – kdykoliv. Jakákoliv pohybová aktivita je lepší, než žádná, nicméně cvičení v různé denní fáze s sebou nese určitá specifika.
   
Typy lidí lze podle cirkadiánního rytmu dělit na skřivany a sovy. Skřivani jsou aktivní ráno a dopoledne a večer brzo „odpadnou“. Sovám se naopak nejlépe pracuje i sportuje večer a v noci. Pokud se v některém z těchto typů poznáváte, upravte podle toho svoje aktivity. Většina lidí se najde někde uprostřed, nebo je nucená svou přirozenost podvolit práci a rodině.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Protáhněte si ráno tělo a hned budete mít lepší den

Cvičení nalačno – má to nějaký smysl?

5 tipů, jak si najít čas na cvičení

   
V okamžiku, kdy víte, že jste nejvýkonnější ráno, ale potřebujete dokončit důležitý pracovní projekt nebo se něco naučit, odložte sportování na později (nebo si zkrátka vyberte podle svých priorit, čemu se budete věnovat). Se sovami to platí zrovna tak.
   
Cvičit ráno a dopoledne je výhodné z mnoha důvodů – poznejte některé z nich a zkuste si příště přivstat:

Nastartujete se – nic vás neprobudí tak, jako ranní dávka endorfinů (dokonce ani silná káva ne!). Nic vás neprotáhne a nerozehřeje tak, jako jóga po probuzení. Nic vám nedodá takovou dravost a odhodlání jako dopolední silový trénink. Pohyb vás zkrátka vyšle do nového dne jako raketu, se skvělou náladou a spoustou energie.

Probudíte metabolismus – ať budete cvičit na lačno nebo po lehké snídani, pohyb probudí látkovou výměnu a popožene spalování podkožních zásob tuku. Celý den pak můžete jíst s pocitem, že přijaté živiny tělo použije na regeneraci i jako stavební materiál. Trávení bude lépe fungovat, peristaltika střev pošlape jako hodinky a vůbec se budete cítit celkově lépe.

Budete líp jíst – dopřejte si ráno pořádnou dávku fyzické aktivity a uvidíte, že po zbytek dne budete mít větší chuť jíst zdravě a vyváženě. Jednak si o kvalitní živiny řekne samo tělo a jednak bývá lidem líto mařit sportovní snažení pojídáním dortů či rychlého občerstvení.

Po snídani / na lačno – když budete trénovat s prázdným žaludkem, možná nespálíte víc tuku, ale určitě se při sportování budete cítit „lehce“. Stejně tak po malé snídani se vám bude hýbat mnohem lépe, než po celém dni jedení (byť bylo jídlo zdravé a lehké). Ráno obvykle lidé nebývají nafouknutí ani přejedení.

Ranní ptáče – představte si, že je deset hodin dopoledne a vy už za sebou máte desetikilometrový výběh. Cvičením ráno a dopoledne si den protáhnete a budete mít pocit uspokojení z toho, že stihnete spoustu věcí.

Večer usnete – pohybová aktivita aktivuje a stimuluje organismus. To je důvod, proč lidé, kteří cvičí večer, hůř usínají i spí. Když si zacvičíte ráno, tělo bude mít během dne dostatek času na zklidnění se a Vy večer usnete jak miminko.

 

V posteli si můžete zacvičit s trenérkou Marií. Další videa s ranním cvičením naleznete v Archivu FITHALL TV.

Více informací o FITHALL TV naleznete ZDE

 

Ranni-rozcvicka.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Cvičím ráno nebo večer. Vím, co jím.
Magazín Dechové cvičení, po kterém usnete do minuty
Magazín 6 znamení, že vám cvičení neprospívá