Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Cvičení a trendy

Jak se připravit na extrémní běh?

Jak se připravit na extrémní běh?



Extrémní závody plné běhání, bláta, plazení, skákání, lezení, ručkování a překonávání sama sebe se stávají čím dál populárnějšími. Nejen, že si člověk díky nim ověří svoji fyzickou kondici, ale prověří také svou psychickou odolnost a schopnost čelit novým výzvám.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Představujeme Street workout

Letní sporty, při kterých spálíte nejvíc kalorií

Shyby aneb cesta k luxusním zádům


Jestliže vás účast na takových závodech láká, není příliš moudré zanedbat přípravu. Před startem udělejte všechno co je ve vašich silách proto, abyste měli po doběhnutí do cíle dobrý pocit a chtěli si to celé zopakovat znovu. Jak se říká, těžko na cvičišti, lehko na bojišti - proto začněte s přípravou už nyní a žádná nástraha pro vás nebude překvapením.
   
Několik tipů, jak na extrémní překážkové závody trénovat, najdete zde:

Vytrvalostní běh - jakékoliv překážkové závody jsou v zásadě běžecké. Trénujte proto běhání delších tratí, podle toho, jak dlouhé klání vás čeká. Když k předpokládané délce závodu přihodíte pár kilometrů navíc jako bonus, neuděláte chybu. Běhat zkuste bez hudby - na závodech ji poslouchat také nebudete.

Krátké sprinty - rychlé překonávání vzdáleností mezi překážkami vám pomůže k lepšímu výsledku. Sprinty navíc zatíží svaly i kardiovaskulární systém úplně jiným způsobem, než běh vytrvalostní.

Kopce - drtivá většina překážkových závodů se odehrává v terénu, který je plný kopců. Najděte si proto ve svém okolí aspoň krátký kopeček nebo strmé schody a pravidelně je zdolávejte v co nejrychlejším tempu!

Úchop - ručkování i šplhání vyžadují pevný úchop. V posilovnách se tato dovednost příliš neprocvičuje, proto vyrazte na nejbližší outdoorové hřiště a trénujte vis (na obou rukách i na každé zvlášť). K tomu můžete ostatně použít také jakýkoliv klepač na koberce, který nechybí u žádného paneláku.

Shyby - základní cvik s váhou vlastního těla neuvěřitelně efektivně posiluje celou horní polovinu těla. Trénujte shyby, nebo aspoň některou z jejich lehčích verzí. V extrémních závodech je oceníte.

Plavání
- na to se připravte spíš psychicky. Nebudete plavat v průzračně čistém bazénu, ale v zabahněných příkopech nebo při nejlepším v rozprouděné řece. Spřátelte se s vodou a nacvičte potápění hlavy, včetně zádrže dechu.

Angličáky - oblíbený trestný cvik na závodech důkladně prověří vaši fyzičku. Dělejte je kdykoliv a kdekoliv je to možné, ale dbejte přitom na správnou techniku.

Rovnováha - nezvládnout balanční překážky dokáže pěkně naštvat. Choďte proto po kládách, stůjte na jedné noze nebo hledejte inspiraci v balančních jógových pozicích.

Břemena
- během závodů jich zvednete spoustu, proto se jim nevyhýbejte ani v běžném životě. Noste děti, tašky s nákupem, pomáhejte sousedům se stěhováním - zkrátka využijte každou příležitost k nošení věcí, které se špatně drží.

 

 

660x250_4.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Angličák – cvik, který vám stačí na posílení celého těla
Cvičení a trendy Štíhlá díky plavání. Jde to!
Cvičení a trendy Pořiď si švihadlo a vyskákej si sexy postavu