Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Cvičení a trendy

Cvičte při vaření. Jde to!

Cvičte při vaření. Jde to!



Vařit či péct musí občas téměř každý. Zatímco pro jednoho představuje připravování pokrmů nutné zlo, pro jiného může být koníčkem, relaxací a vítaným rozptýlením. Tak či onak, vaření zabere dost času. Proč tedy nespojit příjemné s užitečným a nezacvičit si v době, kdy čekáme, než začne bublat omáčka nebo než se upeče maso?

 

ČTĚTE TAKÉ:

Domácí posilovna – nejlepší cviky na břicho

Domácí posilovna - nejlepší cviky na stehna a hýždě

Domácí posilovna – štíhlé paže do nátělníku

 

Zkuste tyto jednoduché posilovací cviky, které zvládnete i s vařečkou v ruce! Vyvaříte si nejen ocenění strávníků, ale také pevnější tělo:

Libová lýtka - při míchání těstovin nebo krájení zeleniny se s výdechem zvedněte na špičkách. Chvilku ve výponu vydržte a poté pomalu vracejte paty zpět na podlahu. Cvičte tak dlouho, dokud Vás lýtka nebudou pálit.

Stehýnka k nakousnutí - když Vám upadne na zem pár drobků, nebo budete potřebovat hrnec ze spodní zásuvky, dřepněte si a s rovnými zády opět vstaňte. Věčným ohýbáním se přetěžujete bedra, zatímco díky nekonečnému počtu dřepů budete mít stehna i hýždě v kvalitě vysokoprocentní šunky!

Půlky jak dva kmínky
- při čekání u kuchyňské linky s výdechem stáhněte obě půlky hýždí k sobě, chvilku vydržte a s nádechem je povolte. Cvik opakujte opět do té doby, než ucítíte jemné pálení - ne koláče v troubě, ale Vašich hýžďových svalů!

Tajná přísada - po celou dobu vaření můžete cvičit tajně. Tak, jako tajné přísady dodají jídlu specifickou chuť a šmrnc, tak i tento tajný cvik dodá Vašemu tělu stabilitu, pevnost a funkčnost. Řeč je o posilování pánevního dna - s výdechem vtáhněte pánevní dno vzhůru (jako byste zadržovali močení), napočítejte do desíti a poté povolte. Cvik opakujte až do chvíle, než budete mít jídlo na talíři.

Břicho „bez droždí“ - bez droždí těsto nekyne a my nechceme mít břicho, které těsto připomíná. I u vaření můžete posilovat svaly břicha, a to tak, že se postavíte s rovnými zády čelem ke kuchyňské lince a položíte na ni dlaně, přibližně na šířku Vašich ramen. S výdechem vší silou do linky zatlačíte, chvilku vydržíte a s nádechem povolíte. Cvik opakujte aspoň 20x - posílíte ramena, mezilopatkové svaly i břicho.

Kuchyňské vážení - vaření a postávání u sporáku se skvěle hodí k posilování drobných svalů kolem kotníků, svalů chodidel, svalů v okolí kolen i hlubokých břišních svalů. Stačí, když budete vařit a u toho stát jen na jedné noze. Snažte se balancovat na celém chodidle nebo jen na špičce nohy. U tohoto cvičení se ani nezapotíte, ale Vaše tělo několik takových kuchařských chvilek změní k nepoznání. Nohy nezapomeňte vystřídat!

 

 

660x250_3.jpg


Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Jídlo a výživa Zdravé vaření pro vaše děti
Jídlo a výživa Chytré vaření – jak nepřijít o vitamíny
Magazín Syrové, vařené, pečené, smažené, dušené – co je nejlepší?