Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Cvičení a trendy

Harmonie těla – 3. díl

Harmonie těla – 3. díl

Nejenom Hormonální jógou proti menstruačním bolestem



Před menstruací máme na všechno chuť. I načaté gumové bonbony, které nás nechávají jinak klidné, jsou nyní v ohrožení. Organismus zadržuje vodu, jsme oteklé, unavené a náladové. Když se pak očekávaná menstruace dostaví, mnohdy to neznamená úlevu, ale několik dní děsných křečí. V takovém stavu bychom nejraději leželi zachumlané pod teplou dekou, v teplácích a s hrnkem horkého kakaa.
   
Příště na špatnou náladu a menstruační bolesti ale vyzrajte - oblečte se do hezkých sportovních legín a zacvičte si - buď doma v obýváku, venku nebo v nejbližším fitness centru. Na bolestivou menstruaci totiž skvěle zabírá cvičení!
   
Pohyb rozproudí krev v těle a popožene metabolismus. Přirozenou masáží vnitřních břišních svalů při cvičení křeče povolí a uvidíte, že i otoky splasknou.

Zkuste třeba tyto aktivity:


Rychlá chůze lesem
- nemusíte běžet, stačí svižně jít. Když k tomu přidáte čerstvý vzduch, lék na menstruační křeče je na světě. Chůze je tím nejpřirozenějším pohybem, který zvládnete, i když vám bude hodně zle. Zkuste vnímat přírodu kolem sebe i to, jak s každým dalším krokem bolest polevuje. Pokud vám tělo dovolí běžet, nebojte se toho, jen svoje tělo poslouchejte a nečekejte od sebe lámání osobních rekordů. V chladném počasí dbejte na to, aby byla bedra v teple!

 

Strečink - když jsou bolesti tak silné, že nemáte náladu opravdu na nic, zkuste aspoň jemné protahování. Stačí si sednout na podložku, uvolnit krční páteř, pomalu rozhýbat záda i nenásilně protáhnout nohy. Při cvičení dýchejte do břicha, tak, aby měly vnitřní orgány dostatek kyslíku i prostoru. Lehněte si na záda, dlaně položte na podbřišek, uvolněte nohy a pozorujte, jak se s každým nádechem bříško jemně vyklene a s výdechem klesne dolů.

Plavání - je sice nutné použít tampon, ale voda má na menstruační křeče zázračné účinky. Nikam nespěchejte, plavte si tak, jak se vám líbí a bolest doslova nechte odplavat. Při plavání se relativně dost zapojuje pánevní dno, svaly a tkáně se prokrvují a křeče se tím zmírňují. Nezapomeňte si obléct plavky, které nikde břicho neškrtí!

 

Jóga - díky jógovým pozicím probudíte krevní oběh i lymfatický systém. Spousta z nich je navíc přímo určená pro boj s ženskými potížemi - zkuste rotace páteře (twisty), ásány, při kterých se zapojuje pánev i různé varianty předklonů. Zacvičit si můžete hormonální jógu ve studiu nebo se inspirujte videi na internetu a zkuste to v teplu domova. Pozor - při menstruaci se nedoporučují obrácené pozice (svíčka, stoj na hlavě či stojka). Cvičte v tempu, které je vám příjemné.

 

Zkusit můžete i náš třetí díl Harmonii těla, který si pro vás připravila trenérka Marie.

Nezapomínejte opět na velmi rychlé a hlasité dýchání, zvané bhastrika.

 

Hormonalni-joga-3dil.jpg

 

Další aktivity - menstruace není nemoc. Pokud se na to cítíte, dělejte všechno tak, jak jste zvyklé. Zajděte si do posilovny, zacvičte si pilates, zahrajte si squash nebo jezděte na kole. Nikdo vám nemůže říkat, co by vám v tomto období mělo a nemělo být příjemné!

 


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Harmonie těla – 1. díl
Jídlo a výživa Harmonie těla – 2. díl