Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Cvičení a trendy

Co s vámi udělá pravidelné cvičení - za hodinu, den, týden, měsíc a rok?

Co s vámi udělá pravidelné cvičení - za hodinu, den, týden, měsíc a rok?



Nikdo nechce dlouho čekat. Zvlášť ne na výsledky diety a tréninku. Chtěli bychom dosáhnout úspěchu hned, ne až za rok nebo za pět let poctivé dřiny.
   
I v této oblasti hraje roli spousta různých proměnných. To, za jak dlouho se cvičení odrazí na vašem těle, záleží na vaší trénovanosti, frekvenci cvičení, stravě, věku, pohlaví, genetických dispozicích i hormonální rovnováze.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Pozor na nadměrné cvičení!

Necvičte zbytečně. Hlídejte si svoji tepovou frekvenci!

Vytvořte si vlastní tréninkový plán - zde je 8 tipů, jak na to!

 

Dobrou zprávou ale je, že první změny se začínají dít již při samotném tréninku, bezprostředně po něm a dokonce také v době, kdy odpočíváte. Poctivé cvičení zkrátka mění vaše tělo k lepšímu už od první vteřiny aktivity. Jen buďte trpěliví a vytrvalí!
   
Co se tedy s vaším tělem bude dít v různých časových úsecích cvičení?
 
Při tréninku - zvedáte těžké váhy, přetěžujete svaly a nutíte je vydržet déle, zvládat víc. V tuto chvíli svaly nerostou. Svalová vlákna se narušují. Stimulujete oběhový systém, nervovou soustavu i celý pohybový aparát. Při aerobním cvičení dochází k oxidaci a pálení svalového i jaterního glykogenu, ale také podkožního tuku.

Hodinu po skončení cvičení - svaly jsou bolavé a vyždímané. Je třeba rychle doplnit energii v podobě jednoduchých cukrů a lehce stravitelných bílkovin. Tělo nutně potřebuje kvalitní výživu, aby mohlo poškozená svalová vlákna zacelit. Svaly se regenerují i sílí a navíc máte díky endorfinům výbornou náladu.

Druhý den po tréninku - namožené svaly bolí. Dopřejte si odpočinek, aby se mohly důkladně zregenerovat a růst. Metabolismus pracuje na plné obrátky a vy jste na sebe patřičně pyšní!

Po týdnu - po týdnu, ve kterém odcvičíte víc, než jeden poctivý trénink, se budete cítit skvěle. Nervová soustava bude dobře vyladěná, látková výměna pošlape jako hodinky a vy se budete těšit na další tréninky. Bude se vám lépe dýchat, nebudete mít chuť přejídat se.

Po měsíci - jste asi o dvě kila lehčí. Postava je zpevněná, cítíte se výborně, metabolismus funguje. Chtěli byste vidět výraznější výsledky a máte chuť svou misi za lepší postavou a pevnějším zdravím vzdát. To rozhodně nedělejte! Měsíc cvičení je krátká doba na to, aby se začaly rýsovat svaly na břiše! Pomalu nastává čas změnit stávající tréninkový plán.

Po 3 měsících - v zrcadle vidíte rýsující se svaly. To by pro vás měla být motivace pokračovat. Už máte zajetou cvičební rutinu a bez tréninku si svůj týden ani nedokážete představit. Než vložíte do úst něco nezdravého, rozmyslíte si to, protože víte, že tělo musíte vyživovat správnými potravinami. Znatelně se zlepšila vaše síla i vytrvalost.

Za rok - cvičení neberete jako něco dočasného - je to součást vašeho životního stylu. Metabolismus funguje tak, že se nic nestane, ani když si dáte o půlnoci kus čokoládového dortu. Vypadáte špičkově a taky se tak cítíte. Chcete se posunout dál, hledáte nové výzvy, zkoušíte nové sporty a pohyb vás baví čím dál víc! Cvičení je pro vás lékem na špatnou náladu i na každodenní stres.

 

660x250_6.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Cvičíte a stále to není vidět? My víme proč!
Cvičení a trendy Jak překonat lenost a jít opravdu cvičit
Magazín 6 znamení, že vám cvičení neprospívá