Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Cvičení a trendy

NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 9. díl

NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 9. díl



To, kolik kalorií spálíme při sportu, ovlivňuje celá řada faktorů - náš věk, fyzická kondice, hmotnost, výška, typ svalových vláken (zda jsou vytrvalostní nebo silová), rychlost regenerace a mnoho dalších. Díky cvičení roste podíl svalové hmoty v těle a tím pádem roste také rychlost spalování - čím víc sportu a svalů, tím rychlejší metabolismus a tím rychlejší následné spalování energie při další pohybové aktivitě.

Pokud tedy chcete pálit pohybem dost energie a hubnout, netrapte se hlady, nedržte přísné diety, ale naopak dopřejte organismu dostatek kvalitních komplexních sacharidů, libových proteinů i zdravých tuků, aby se nemusel prát o každý gram podkožního tuku.

Předešlé díly seriálu Fit po Vánocích najdete ZDE

 


Spalte kalorie s 9. dílem Fit po Vánocích s Marií.

 

Novy-serial-Fit-po-Vanocich-s-Marii-9dil.jpg

    
10 největších mýtů o dietách a hubnutí
Téměř vše, co je častým tématem hovorů mezi lidmi, je opředeno mýty a nepravdivými či zkreslenými informacemi. Člověk si něco přečte nebo se o něčem doslechne, vyzkouší (s menším či větším úspěchem) a v pozměněné formě předá informace dál.

Co se týče diet a hubnutí, je překrucování faktů nevyhnutelné, protože na každého funguje něco jiného. Existuje ale několik mýtů, kterých se lidé drží zuby - nehty a kvůli kterým nehubnou.
  
Těchto 10 věcí proto rozhodně nedělejte:

1. Počítejte kalorie - zapomeňte na počítání kalorií či kilojoulů a zaměřte se na počítání makroživin - tuků, sacharidů a bílkovin. Pokud orientačně víte, kolik čeho máte sníst, kalorie vám vyjdou automaticky. 4 kalorie ze sacharidů se v těle chovají jinak, než 4 kalorie pocházející z proteinů.

2. Nejezte večer - nezáleží zas tak moc na tom, kdy jídlo sníte, ale z čeho je složené. Pokud budete mít před ulehnutím do postele hlad, budete špatně spát, ale také neumožníte regeneraci svalů a tkání. Pokud večer či odpoledne trénujete, vynecháním večerního jídla si leda házíte klacky pod nohy.

3. Konzumujte spoustu ovoce - ovoce je zdravé, ale obsahuje moře cukru - a ten je, jak známo, nepřítelem hubnutí. Ovoce si dopřejte po fyzické aktivitě a většinu vitamínů čerpejte spíš ze zeleniny.

4. Vyhýbejte se tukům - zdravé tuky jsou nezbytné pro správné fungování organismu. Tím, že je nebudete jíst, nebude tělo spalovat ani tuky vlastní. Dejte si avokádo, ořechy, semínka nebo tučné mořské ryby.

5. Jezte celozrnné pečivo - pečivo jako pečivo - je jedno, jestli je celozrnné, bílé, takové nebo makové. S hubnutím se příliš neslučuje a i to celozrnné má bohužel dost sacharidů.

6. Kupujte light výrobky
- v odtučněných výrobcích jsou tuky často nahrazeny sacharidy a to ve snižování hmotnosti opravdu nepomůže. Vyhněte se odtučněným jogurtům a raději si dopřejte poctivou chuť i složení.

7. Jezte málo - nejlepší cesta, jak si zpomalit metabolismus a donutit tělo nepálit tuk, je jíst jako vrabec. Spočítejte si svůj energetický výdej a podle toho upravte příjem. Hladověním ještě nikdo nikdy zdravě nezhubl.

8. Užívejte doplňky stravy - pokud máte peníze na rozhazování, kupujte si pilulky a koktejly na hubnutí. Jestli to ale se snižováním hmotnosti a zdravým životním stylem myslíte vážně, raději investujte finance do permanentky do posilovny nebo tenisek na běhání.

9. Odkyselte organismus
- nic jako překyselení organismu, kvůli kterému byste nehubli, neexistuje. Je to pouze marketingová bublina, nutící lidi kupovat další zbytečné doplňky stravy a platit si „kvalifikované“ poradce.

10. Snídejte cereálie
- zapékané müsli, obilné směsi se sušeným ovocem a ořechy, pufované čokoládové kuličky či „fitness“ lupínky ještě nikomu ke štíhlejší postavě nepomohli. Ráno si připravte vejce se šunkou, řecký jogurt s ořechy nebo trochu vloček s proteinem.

 


Další díl seriálu Fit po Vánocích vám přineseme v pondělí  6. 2. 2017.

Nevíte, jak na zdravou a vyváženou stravu? Nechte si poradit ZDE

Poslední díl s Marií můžete shlédnout již nyní v Archivu FITHALL TV. Více informací o FITHALL TV naleznete ZDE

Více informací o trenérce Marii si můžete zjistit ZDE


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 1. díl
Cvičení a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 2. díl
Cvičení a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 3. díl
Cvičení a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 4. díl
Cvičení a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 5. díl
Cvičení a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 6. díl
Cvičení a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 7. díl
Cvičení a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 9. díl