Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Cvičení a trendy

NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 6. díl

NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 6. díl



Přemýšlíte, kdy se vrhnout na cvičení s Marií? V zásadě je jedno, zda cvičíte ráno nebo večer. Cvičení je zkrátka cvičení a je prospěšné v jakoukoliv denní dobu. I přesto však existují určitá specifika fyzické aktivity prováděné ráno a večer.

Ranní trénink má hned několik výhod. Když začnete nový den cvičením, vyrobíte si v mozku endorfiny a tím si zajistíte lepší náladu. Druhým plusem je, že si odcvičíte svůj trénink a po zbytek dne budete mít vystaráno, splněno. Ranním cvičením rozproudíte v těle krev a nastartujete svůj metabolismus, který bude pak efektivněji spalovat přijaté kalorie.

Fyzická aktivita večer je z hlediska úbytku tukové tkáně i budování svalů stejně přínosná, jako ta ranní. Její úskalí spočívá v tom, že i přes veškerá předsevzetí jít večer cvičit, na člověka padne únava a v okamžiku, kdy po práci dosedne na pohovku v obýváku. Některým jedincům také může dělat problémy večer po tréninku usnout - organismus jede na plné obrátky a může trvat i několik hodin, než se zklidní a je připravený k odpočinku.

Čas od času zkuste změnit svou zajetou rutinu a přemluvte se k výkonu v době, kdy na něj nejste zvyklí. Taková změna může být příjemným oživením a zpestřením cvičení.

6. díl seriálu Fit po Vánocích je tu pro vás. A kdy se do něj pustíte? Ráno anebo večer?

 

Novy-serial-Fit-po-Vanocich-s-Marii-6dil.jpg

 

 

Cvičení nalačno – má to nějaký smysl?
Mnozí přívrženci kardia nalačno mají dobrý pocit z toho, že pociťují při běhání hlad. Myslí si, že tím víc hubnou a cítí se nabuzení, ale jde pouze o obrannou (evolučně vyvinutou) reakci těla, které má nedostatek živin, a proto aktivuje poslední zbytky sil k tomu, aby člověk skolil mamuta nebo nasbíral lesní plody a doplnil chybějící energii.

V noci, kdy spíme, spotřebovává naše tělo zásobní cukr glykogen ze svalů a jater (v závislosti na tom, co jsme jedli předchozí den). Když pak sportujeme s vyčerpanými glykogenovými zásobami, začne se vyplavovat stresový hormon kortizol - katabolický hormon, kvůli kterému se začnou štěpit svaly. To znamená, že když ráno běháme nalačno, tělo požírá jako zdroj energie svou vlastní svalovou hmotu.

Po dokončení tréninku nalačno je také mnohem složitější regenerace - tím, že byl organismus nucený sáhnout na vlastní svalovinu, tedy na zcela nevhodné palivo, potřebuje na regeneraci mnohem víc minerálů, vitamínů i antioxidantů.

 

Velkou nevýhodou kardia nalačno je nedostatek síly a elánu do cvičení. Energii nám dodává jídlo a pokud ho vynecháme, energie je zkrátka málo. Zvlášť některým ženám bývá navíc nevolno, pokud si aspoň něco malého k jídlu nedají. Trénink pak není tak efektivní, jako kdybyste cvičili sytí - do cvičení vložíte méně energie, takže to vyjde skoro nastejno.


Jestliže nemáte čas na cvičení jindy, než ráno, dejte si aspoň kousek banánu, při sportování popíjejte BCAA aminokyseliny, které pomohou svaly ochránit a nebojte se ani využít spalovače tuku nebo kávu - tyto stimulanty umožňují uvolňování mastných kyselin do krevního oběhu, takže jsou pak k dispozici jako zdroj energie.

 

 

Další díl seriálu Fit po Vánocích vám přineseme v pondělí  26. 1. 2017.

Nevíte, jak na zdravou a vyváženou stravu? Nechte si poradit ZDE

Další 6. díl s Marií můžete shlédnout již nyní v Archivu FITHALL TV. Více informací o FITHALL TV naleznete ZDE

Více informací o trenérce Marii si můžete zjistit ZDE


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 1. díl
Cvičení a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 2. díl
Cvičení a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 3. díl
Cvičení a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 4. díl
Cvičení a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 5. díl