Fithall magazín

Sobota 23.9.2017 svátek má Berta

Cvičení a trendy

Vyhněte se 5 nejčastějším chybám při domácím cvičení

Vyhněte se 5 nejčastějším chybám při domácím cvičení



Cvičit doma je výhodné. Nemusíte si kupovat permanentku do fitness centra, nemusíte si balit tašku s věcmi a bát se, že na něco zapomenete, ušetříte čas za cestu a vyhnete se i nepříznivému počasí.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Vytvořte si vlastní tréninkový plán - zde je 8 tipů, jak na to!

6 znamení, že vám cvičení neprospívá

10 nejlepších cviků s vlastní váhou těla

   
Aby byl trénink doma efektivní a vy jste se nesnažili zbytečně, je dobré vyhnout se nejčastějším chybám, které lidé při domácím cvičení dělají.

 

Tady je 5 nejčastějších z nich:

1. Nepravidelnost -  pravidelné lekce ve fitness centru nebo koupená permanentka vás nutí do akce. Doma jste ale svými pány - nikdo vás nekontroluje, nehoní a ani nevidí. Je jen na vás, zda budete cvičit nebo ležet na pohovce u televize. Aby měl domácí trénink smysl, stanovte si pevné dny a hodiny, kdy se mu budete věnovat, převlékněte se do sportovního a hlavně žádné výmluvy!

2. Nesoustředěnost - doprala pračka, je třeba naskládat prádlo do sušičky. Váš potomek chce napít, manžel/ka nemůže najít svoje nové triko ve skříni, přišel vám e-mail, někdo volá…a vy se nemůžete na cvičení soustředit, neustále odbíháte a svůj trénink přerušujete. Řekněte stop - všem v domácnosti i sami sobě - nyní je čas pro vás, vaše cvičení a pro nic jiného. Vypněte zvuk na telefonu a všem doma jasně vysvětlete, že teď Vás nesmí rušit.

3. Prostor - jednou cvičíte v ložnici, pak v obýváku u televize. Na trénink nemáte jedno vyhrazené místo a kvůli tomu může být méně efektivní. Zapojte do cvičení také psychologickou složku - stanovte si jedno místo, kde budete trénovat, nachystejte si tam pomůcky, podložku, pití i ručník a toto místo neměňte. V okamžiku, kdy na ně vkročíte, vyšlete svému mozku i tělu signál, že se bude cvičit.

4. Pomůcky - pořiďte si kvalitní cvičební pomůcky. Nečeká se, že budete doma skladovat dvacetikilovou osu s kotouči ani posilovací lavici, nicméně švihadlo, overball a posilovací gumička se vejde do každé domácnosti. Stále mějte na paměti, že silový trénink s malými váhami pro budování svalové hmoty skoro nemá smysl, proto se doma raději zaměřte na trénování vytrvalosti, pružnosti a spalování tuku, třeba prostřednictvím vysoce intenzivního intervalového tréninku.

5. Poctivost - doma nad vámi nestojí trenér a ani vás při cvičení neprovází několik párů zvědavých očí. Zde jste trenéry vy sami, proto cvičte na maximum, jakoby vás neustále někdo kontroloval. Děláte to pro sebe!

 

660x250_3.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Správné dýchání zlepší váš výkon
Cvičení a trendy Jak správně cvičit doma
Cvičení a trendy Štíhlejší bez posilovny. Tyhle pomůcky musíte doma mít.