Fithall magazín

Středa 22.11.2017 svátek má Cecílie

Cvičení a trendy

NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 2. díl

NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 2. díl



V zimě často svádíme svou lenost a fyzickou neaktivitu na chladné počasí, tmu, sníh, mrholení a podobně, v létě zase na horko, slunce, dusno či dovolenou. Přestaňte hledat výmluvy, začněte hledat způsoby - způsoby, jak se pravidelně hýbat, ať už je zima, déšť či parné léto.

 

První díl seriálu Fit po Vánocích s Marií naleznete ZDE

   
Inspirujte se s naším novým seriálem Fit po Vánocích. Nyní již 2. díl.

 

Novy-serial-Fit-po-Vanocich-s-Marii-2dil.jpg

 

 

Pitný režim v kostce
Protože jsou tekutiny nezbytnou podmínkou správné funkce organismu a jejich nedostatek naopak způsobuje vážné problémy, je nutné vědět, co pít a kolik toho pít.

Co se týče množství, neexistuje univerzální doporučení pro všechny. Objem potřebných tekutin se totiž přirozeně liší u každého člověka podle toho, jak je fyzicky aktivní, zda je léto či zima, kolik vody obsahují potraviny, které během dne sní (polévky, ovoce a zelenina), ale také podle pohlaví a hmotnosti. Obecně se doporučuje vypít kolem 2-3 litrů denně, ale tato čísla jsou opravdu velmi orientační.

Volbou číslo jedna je v našich podmínkách obyčejná, neslazená a nesycená voda, ať už kohoutková nebo balená. Ta by měla být zastoupená v pitném režimu přibližně z jedné třetiny. Druhou třetinu pak tvoří minerální vody, které vám doplní potřebné látky, jako například hořčík nebo vápník. Tyto vody by rozhodně neměly převažovat, protože právě vysoký obsah minerálů by při časté konzumaci organismus zbytečně zatížil. Poslední třetinu vypijte v podobě ovocných nebo bylinkových čajů. Především v zimě, kdy tělo potřebuje zahřát, jsou čaje velmi vhodné. Zelený čaj navíc stimuluje metabolismus a podporuje hubnutí, ale také obsahuje prospěšné antioxidanty.

Pokud jste milovníci kávy, nemusíte se v rámci zdravého pitného režimu vzdávat ani tohoto potěšení. Mnohé studie, které se účinky kávy zabývaly, nikdy přesvědčivě nepotvrdily, že by její konzumace vedla k dehydrataci organismu, naopak se spíše objevují studie, které potvrzují její pozitivní vliv na zdraví. Zde však také platí “všeho s mírou”.

Absolutně nevhodné jsou slazené sycené nápoje, nebo jejich “light” verze s umělými sladidly. Slazené nápoje v sobě obsahují obrovské množství jednoduchých sacharidů, takže nejen, že vám zaručí rozkolísání krevního cukru, ale také přibývání podkožního tuku. Umělá sladidla zase zmatou mozek tím, že mu vyšlou signál sladké chuti. Vaše tělo pak očekává přísun cukru, ale žádný cukr v tu chvíli nepřijde. Organismus po něm začne tedy volat a vy budete mít o to větší chuť na sladké.

Při středně náročném sportování, které netrvá déle, než devadesát minut, si vystačíte s obyčejnou vodou. V případě dlouhotrvající, nadměrné zátěže raději sáhněte po iontovém nápoji, který doplní do těla minerály a ionty, o které jste v průběhu sportování přišli. Když plánujete pohybovou aktivitu, pijte průběžně celý den. Nesnažte se všechno dohnat těsně před cvičením, tělo nedokáže velké množství tekutin naráz tak efektivně využít. Zároveň platí, že čím víc se potíte, tím víc vláhy svému tělu dodávejte.

Naučte se nosit si všude s sebou láhev s vodou, která vám bude nutnost pravidelného pitného režimu připomínat.


Další díl seriálu Fit po Vánocích vám přineseme ve čtvrtek 12. 1. 2017.

Pokud chcete pomoci se zdravou výživou objednejte si náš jídelníček ušitý na míru ZDE

Cvičit s Marií můžete i v rámci naší FITHALL TV, potkat se tak můžete při jejich hodinách Body Shape a Pilates ZDE


Více informací o trenérce Marii naleznete na jejich internetových stránkách ZDE

Chcete s něčím pomoci? Napište nám na e-mail: info@fithall.com

 


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy NOVÝ SERIÁL: Fit po Vánocích s Marií – 1. díl