Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Cvičení a trendy

Pole dance – hubněte tancem u tyče

Pole dance – hubněte tancem u tyče



Pole dance, neboli tanec u tyče, už dávno není považovaný za něco neslušného. Jedná se o fyzicky extrémně náročnou fitness a taneční aktivitu, která klade obrovský důraz na rozvoj všech svalových skupin, vytrvalost, pružnost, koordinaci pohybů, sebe-prezentaci i ladnost.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Proč zkusit Boot Camp?

Snižte svá kila tancem

Extrémní závody prověří fyzické i morální síly

 

Tančit u tyče ve skutečnosti neznamená, že tančíte jen „u ní“ - akce se odehrává spíš „na ní“ - a to je na tom to nejtěžší. Udržet se na kluzké nerezové vertikální tyči vyžaduje značné úsilí, spoustu tréninku i desítky modřin.
   
Před všechna tato úskalí si ale „pole“ sport získává stále více a více nadšených tanečnic i tanečníků - benefity, které z tohoto sportu plynou, jsou totiž mnohonásobně větší!
   
Pokud chcete zhubnout, zpevnit si tělo, získat sílu i flexibilitu, ale také se pobavit a naučit se ovládat své tělo, pole dance je tou správnou cestou.

 

Zde je podrobný návod, jak toho dosáhnout:

1. Přihlaste se na kurz - pokud nemáte doma tyč (což většina lidí nemá), jednoduše si sedněte k internetu, vyhledejte nejbližší taneční studio a přihlaste se na kurz pro začátečníky. Obavy nemějte - pole dance je pro všechny váhové i věkové kategorie. Všechno se naučíte krůček po krůčku.

2. Upravte jídelníček - hubnutí bez redukovaného příjmu energie nikdy nepůjde. Z jídelníčku vyřaďte bílý cukr, mouku, smažená jídla, sladkosti a vůbec všechno, o čem moc dobře sami víte, že vám škodí. Na lekcích se budete muset dívat sami na sebe v zrcadle, a pokud se vám to, co vidíte, nebude líbit, nebudete se s tím chtít konfrontovat ani na zábavných lekcích pole dance.

3. Jděte nakupovat - pořiďte si dobře padnoucí a zároveň pěknou sportovní podprsenku a kraťásky, sahající těsně pod zadek. Návleky na holeně také nejsou k zahození. V tomto „cvičebním úboru“ strávíte většinu lekcí, protože v dlouhých teplácích byste se na tyči neudrželi. Abyste se v takovém outfitu cítili dobře, zapomeňte na sladké drinky, večerní vymetání lednice i nadýchané koblihy s polevou - naopak se co nejvíc hýbejte, jezte proteiny a přidejte i na pitném režimu.

4. Dívejte se na sebe - sebevědomí často s fyzickým vzhledem nesouvisí. Souvisí s ním ale to, jak se vidíme my sami a jak se ve svém těle cítíme. Na lekcích pole dance se na sebe dívejte do zrcadla. Zvykejte si na to, co vidíte a učte se mít ten pohled rádi. Je to vaše jediné tělo, jiné mít nebudete, a proto obdivujte to, co dokáže, ne jen to, jak vypadá.

5. Přidejte silový trénink - na tyči budete chtít být čím dál lepší. Přidejte proto do svého rozvrhu trénink v posilovně nebo venku na hrazdách. Pomůže to jak vaší postavě, tak i výkonům při pole dance.

6. Běhejte - až budete kombinovat jednotlivé prvky tance, uvidíte, že se u toho pěkně zapotíte a zadýcháte. Není tedy od věci trénovat fyzickou kondici také během nebo intervalovým tréninkem. Jako vedlejší efekt očekávejte štíhlejší pas!

7. Trénujte - když vám lekce odpadne, najděte si v rozvrhu volnou hodinu a jděte trénovat sami. Děláte to sami pro sebe, tak nečekejte na instrukce od trenérky - staňte se sami svým vlastním trenérem a uvidíte, že zanedlouho svoje tělo (v dobrém smyslu slova) nepoznáte.

 

660x250_6.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Magazín Dechové cvičení, po kterém usnete do minuty
Magazín 6 znamení, že vám cvičení neprospívá
Cvičení a trendy Jak na bolavé svaly? Dalším cvičením?