Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Cvičení a trendy

Jak vyzrát na bolest zad?

Jak vyzrát na bolest zad?



Záda dnes bolí skoro každého. Bez ohledu na věk, pohlaví a dokonce i zaměstnání, si na problémy se zády stěžují téměř všichni. Bolest zad se stala jakýmsi kulturním a společenským fenoménem a ten, koho zadní partie těla netrápí, jako by byl z jiné planety.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Zatočte s bolestí zad

Efektivních 5 minut na břicho

Strečink vám pomůže zefektivnit trénink a zachovat hybnost

 

Záda jsou oporou celého těla a páteř je tou nejdůležitější kloubní soustavou, kterou v sobě nosíme. Zanedbáváním zad, nesprávným držením těla, nevhodným cvičením, fyzickou neaktivitou, ale také svěřováním se do rukou samozvaných odborníků, svoje záda systematicky ničíme a poškozujeme.

Jak tedy ke svým zádům přistupovat, abyste se s bolestí nemuseli potýkat do konce života, se dozvíte zde:

1. Přijměte zodpovědnost - bolí vás záda, protože máte sedavé zaměstnání, protože musíte jezdit autem, protože neustále zvedáte a nosíte svoje malé děti, protože vás fyzioterapeut špatně „napravil“, protože máte špatnou genetiku? Konec výmluvám. Jestli chcete mít zdravá záda, přestaňte hledat důvody a začněte hledat způsoby. Jsou to jen a jen vaše záda - jiná nedostanete, tak se o ně začněte pořádně starat a převezměte za ně plnou zodpovědnost.

2. Dělejte opak - jestliže nosíte děti, vaříte, pracujete na zahradě nebo se hrbíte u počítače, začněte dělat pravý opak - pověste se na každou hrazdu, na kterou venku narazíte, protahujte prsní svaly a zaklánějte se. Jednoduše dělejte přesný opak toho, z čeho vás záda bolí. Pokud sedíte celý den v práci u stolu, zkuste víc posilovat svaly mezi lopatkami a méně svaly prsou, aby se disbalance vyrovnaly.

3. Myslete na funkčnost - záda široká jako přistávací dráha jsou sice efektní (zvlášť u mužů), ale nemusí být funkční. Při cvičení myslete víc na funkčnost a správné zapojování jednotlivých svalů, než na jejich vzhled.

4. Dřepněte si
- snažte se co nejčastěji místo sezení a stání dřepět. Uvolníte tím bederní páteř, ale také oblast mezi lopatkami. Při sezení a stání je na obratle vyvíjen obrovský tlak, takže se pak svaly podél páteře všemožně snaží celou tu tíhu odlehčit a tím vznikají bolesti.

5. Dýchejte - dech souvisí s uvolněním těla, mysli i svalů. Ve stresu se všechny svaly podél páteře stahují a pak záda bolí. Zkuste i v náročných situacích zhluboka a pomalu dýchat, odtáhněte ramena dolů od uší a hezky se narovnejte. Budete se cítit lépe psychicky, ale také fyzicky.

6. Stůjte rovně - Můžete třikrát týdně 60 minut cvičit na záda, ale pokud zbylé hodiny stojíte a sedíte shrbení, cvičení vás nezachrání. Myslete na správné držení těla po celý den!

7. Posilujte břicho - břišní svaly podepřou páteř a ta pak nemá tendenci nezdravě se prohýbat. Zaměřte se na výdrže ve vzporech, zkracovačky a zpevněné břicho při jakémkoliv jiném cvičení.

 

660x250_6.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Cviky pro štíhlá záda, aneb aby nám pod podprsenkou nelezly špíčky :)
Cvičení a trendy Trénink na záda a trapézy
Zdravý životní styl Bolí vás záda? Jezte vitamíny a buďte v pohybu.