Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Cvičení a trendy

6 znamení, že vám cvičení neprospívá

6 znamení, že vám cvičení neprospívá



Pohybová aktivita je skvělá ve všech ohledech. Prospívá našemu zdraví, linii, fyzické kondici, psychickému stavu, náladě a mnohdy také sociálním vztahům i vztahu k sobě samotnému. Všeho moc ale škodí a o cvičení to platí dvojnásob.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Kdy cvičit? Ráno nebo večer?

Jak se zbavit vyčerpání a získat energii přirozenou cestou?

Bojujte jídlem proti migréně

 

Podle jakých šesti důležitých signálů poznáte, že trénujete příliš, a že vám cvičení spíš ubližuje, než pomáhá, se dozvíte zde:

1.Únava - fyzická aktivita by měla být přiměřeně náročná, aby stimulovala svaly, srdce i plíce k lepším výkonům. Jestliže únava přichází po tréninku, je to zcela v pořádku - tělu zkrátka chvíli trvá, než se zregeneruje a síly obnoví. Pokud jste ale unavení už od okamžiku, kdy ráno otevřete oči, je něco špatně. Zamyslete se nad tím, zda netrénujete příliš často nebo moc tvrdě.

2. Nemoc - cvičení popohání náš imunitní systém k lepším výkonům. Pokud se pravidelně hýbeme, imunita pracuje na plné obrátky, a i když se do našeho těla dostane nějaký bacil nebo virus, organismus je schopný se s těmito vetřelci celkem dobře poprat. Když je ale tréninku příliš, imunitní systém naopak začíná selhávat. Zjednodušeně řečeno - tělo má co dělat, aby se vyrovnalo s nároky, které na něho klade nadměrná pohybová aktivita, natož aby mělo dost sil na boj nemocemi.

3. Hubnutí - pro spoustu lidí je hubnutí důvodem, proč cvičí. Jestliže se ale ručička váhy řítí dolů rychleji, než cca 0,5 kg za týden, je třeba zbystřit! Chyba může být samozřejmě v jídelníčku, ale pokud je energetický příjem nastavený rozumně, na vině bude nadbytek nevhodného pohybu. Hubnutím (hlavně svalové hmoty!) tělo říká, že je něco špatně, že už nemůže a nechce. Poslechněte ho a dejte si pauzu od tréninku aspoň na týden nebo změňte druh fyzické aktivity (místo běhání cvičte třeba jógu).

4. Přibírání - cvičíte jako o život, jíte správně, ale hmotnost se stále ne a ne hnout z místa? Na vině může být opět trénink. Když je fyzické námahy moc a jídla málo, organismus brání veškeré tukové zásoby zuby - nehty. Nebojte se přidat na kaloriích a ubrat na cvičení - uvidíte, že se tělo vzpamatuje a začne s Vámi spolupracovat.

5. Lenost - dřív jste se do posilovny nebo do lesa na výběh těšili, ale teď jste úplně bez energie a bez motivace? K takovým pocitům často vede přetrénování nebo stereotyp ve cvičení. Opět zde funguje dát si pauzu, dělat něco jiného a trpělivě čekat, než se chuť do tréninku zase vrátí.

6. Bolest - dřív vás po sportování svaly bolely dva dny, teď trpíte týden. Navíc cítíte bolest v kolenou, bolest kyčlí nebo zad? Zaměřte se víc na regeneraci, kterou vaše tělo potřebuje stejně, jako pohyb. Občas jděte místo tréninku na masáž, do sauny, na procházku lesem nebo si napusťte vanu. Organismus se bolestí jednak brání proti dalšímu pohybu, ale také nám něco sděluje. Na vás je rozšifrovat, co to je.

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková

 


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Cvičte s mírou
Zdravý životní styl 5 praktických tipů, jak překonat únavu v práci
Zdravý životní styl Jak zatočit s únavou