Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Cvičení a trendy

Přestali jste cvičit? Připravte se na změny, které budou následovat!

Přestali jste cvičit? Připravte se na změny, které budou následovat!



Možná máte moc práce. Nestíháte a neumíte nebo nechcete si na pohyb vyhradit čas. Něco vás bolí, jste nemocní, unavení. Cvičení se vám omrzelo, přestalo vás bavit, naplňovat. Možná jste jenom zlenivěli nebo přehodnotili priority.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak překonat lenost a jít opravdu cvičit

6 věcí, jak přinutit partnera zhubnout

Jak dodržet dietní režim a neselhat

 

Ať už jsou vaše důvody pro sportovní přestávku jakékoliv, věřte tomu, že toto rozhodnutí bude mít následky. Jaké? To se dozvíte zde:

Nárůst hmotnosti - cvičení se rovná energetický výdej. Když se přestanete hýbat tak, jak jste byli dosud zvyklí, ale neomezíte přísun kalorií, vaše hmotnost zákonitě poroste. Bohužel se nebude jednat o nárůst hmoty svalové, ale tukové.

Větší chuť k jídlu - po desetikilometrovém výběhu nebo dřině v posilovně je člověku líto zabít svoje snažení jedením nesprávných potravin. Pokud přestanete cvičit, budete mít větší chutě na sladké, ale také slané nezdravé pochoutky - když tělu nedodáte hormony dobré nálady pohybem, bude je chtít získat aspoň konzumací dobrého jídla. Pokud tedy nemůžete cvičit, snažte se aspoň dodržovat rozumný jídelníček.

Zhoršení kondice - cvičení nutí náš organismus přizpůsobovat se stále rostoucím nárokům.Zvětšuje se kapacita plic i srdce, výkon svalů, pevnost kostí, zrychluje se metabolismus - fyzická ne-aktivita vede k pravému opaku.

Ztráta síly - když nebudete nutit svoje svaly pracovat a nebudete je používat, budou ochabovat a slábnout. Tím se budou také měnit kontury a proporce vašeho těla - bohužel většinou k horšímu.

Horší nálada - fyzická aktivita stimuluje v mozku produkci tzv. hormonů štěstí, endorfinů. Když se přestanete hýbat, nebudou endorfiny a nebude ani dobrá nálada.

Nižší sebevědomí - pravidelné cvičení dává našemu týdennímu rozvrhu jasnou strukturu a řád. Pokud z rozvrhu vypadne, nahradí ji něco méně přínosného a méně užitečného. Sebevědomí utrpí, protože se nebudete věnovat sami sobě, svému zdraví a tělu, kondice klesne, svaly změknou a nálada se zhorší. Dosahováním svých soukromých sportovních cílů člověk roste sám před sebou - a to je pro zdravé sebevědomí nejdůležitější.

Co dál? Zhorší se imunitní systém, naruší hormonální rovnováha, zvedne se hladina krevního cukru, zvýší se klidová tepová frekvence, ale také krevní tlak. Dobrá zpráva ale je, že pokud jste byly zvyklí pravidelně se hýbat, všechno se po návratu ke cvičení dá zase zanedlouho do pořádku. Rada zní ale jasně - pokud možno s pravidelným pohybem nepřestávejte.

 

660x250_7.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Zdravý životní styl Jak se motivovat ke cvičení a správnému stravování?
Cvičení a trendy Jak poznat, kdy je cvičení příliš?
Cvičení a trendy Poznejte klady a zápory cvičení ve vodě