Fithall magazín

Úterý 12.12.2017 svátek má Simona

Cvičení a trendy

Je chyba, když cvičím jen o víkendu?

Je chyba, když cvičím jen o víkendu?



Říká se, že všechno je lepší, než sedět doma za pecí - a o pohybu to platí také. Jestliže cvičíte jen o víkendech nebo v určité dny v týdnu, kdy máte čas, je je to určitě lepší, než kdybyste necvičili vůbec. Pak se naskýtá otázka, proč je tomu tak?

 

ČTĚTE TAKÉ:

Cvičení na nalačno – má to nějaký smysl?

Chcete změnu? Zkuste trénink na schodech!

Efektivně můžete cvičit doma i s párem jednoruček

 

Životní styl je součtem rozhodnutí a priorit. Pokud si myslíte, že nemáte čas, ve skutečnosti se jedná o to, že si ho neumíte nebo nechcete na danou aktivitu udělat - je to zkrátka jen věcí volby. V případě, že si v pracovním týdnu pomalu ani nestihnete dojít na záchod, je jasné, že se cvičení do programu bude vměstnávat těžko. Rozhodnutí za každou cenu obden trénovat už od brzkých ranních hodin nebo pozdě večer by vašemu zdraví i psychické pohodě spíš ublížilo, než pomohlo. Když tedy není jiná možnost, cvičte když čas máte a nestresujte se tím, že to je jen v sobotu a v neděli.

Zde je několik tipů, které pomohou vydolovat z vašeho víkendového tréninku maximum:


Cvičte celé tělo - pokud se k posilování dostanete jen jednou týdně, nemá cenu zaměřovat se na izolované skupiny svalů nebo trénink nějak dělit. Snažte se procvičit celé tělo a upřednostněte základní cviky, jako jsou kliky, shyby, dřepy, výpady či mrtvé tahy.

Zařaďte kardio - abyste pálili tukové zásoby, je vhodné zařadit po každém silovém tréninku aerobní aktivitu nebo intervalový trénink. Ten se, vzhledem k omezeným časovým možnostem, hodí víc. Ani s běháním to ale nepřehánějte - celý týden jste nesportovali, tak ať si neublížíte!

Protahujte se - strečink by se měl stát neoddělitelnou součástí vašeho snažení. Kvůli tomu, že je trénink po týdenní pauze pro organismus velkým náporem, mu dopřejte aspoň možnost důkladně se na aktivitu připravit pomocí protahování. Po docvičení zařaďte strečink také.

Nevynechávejte - po týdnu fyzické zahálky a psychického vypětí se člověku někdy hýbat nechce. Překonejte svou lenost a svému tělu pohyb dopřejte. Uvidíte, že vám udělá dobře a nastartuje vás do nového pracovního týdne.

Najděte si parťáka
- o víkendech, kdy máme konečně čas na naše rodiny a kamarády by byla škoda sportovat o samotě. Vezměte si proto na pomoc kamaráda nebo partnera - jednak tím prospějete i jeho zdraví, ale také utužíte vztahy díky společným zážitkům i úsilí.

Pohyb i v týdnu - pokud celý týden sedíte na židli, hodina sportování v sobotu odpoledne vás už nevytrhne. Snažte se proto co nejvíc hýbat i v týdnu - choďte po schodech, omezte popojíždění autem či dopravními prostředky, během práce se protahujte - zkrátka využijte jakoukoliv šanci k pohybu.

Dobře jezte - když už v týdnu nestíháte sportovat, aspoň dobře jezte, aby vaše tělo netrpělo navíc špatným stravováním. Zdravý jídelníček vás naladí na fyzickou aktivitu víc, než celotýdenní jedení sladkostí, fast foodu či polotovarů.

 

660x250_4.jpg


Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Magazín Dechové cvičení, po kterém usnete do minuty
Cvičení a trendy Využijte kočárek při svém cvičení
Cvičení a trendy Jak poznat, kdy je cvičení příliš?