Fithall magazín

Pátek 15.12.2017 svátek má Radana

Cvičení a trendy

Originální způsoby jak se udržet ve formě

Originální způsoby jak se udržet ve formě



V poslední době se roztrhl pytel s netradičními způsoby, jak získat vysněnou postavu a udržet se v kondici. Z východu do našich krajů doputovala jóga a různá bojová umění, tedy obvykle disciplíny s dlouhou tradicí a s nádechem exotiky. Ze západu jsme zase bombardováni všelijakými typy posilování vlastní vahou, boot campy, nebo třeba také pole dancem, neboli tancem u tyče. Dnes už se lidé nespokojují jen s pěkně vyrýsovanými svaly, chtějí, aby bylo cvičení zároveň zábavné nebo mělo nějaký přesah. Byla by ale hloupost zapomenout na staré dobré sporty, které pěstují krásná těla a zároveň nás baví. Navíc k nim nic moc nepotřebujete.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Chcete změnu? Zkuste trénink na schodech!

Jóga – Pět Tibeťanů, cesta jak se cítit lépe

Spalujte tuky intervalovým tréninkem

 

Exotické formy cvičení
Jóga se už cvičí takřka na každém kroku, v kdejaké tělocvičně, fitku a v létě i v parcích. Nabízí zlepšení ohebnosti, lepší kontrolu dýchání, a v neposlední řadě celkové zklidnění a odbourání stresu. Ovšem může také jít o fyzicky velmi náročnou aktivitu. Například powerjóga klade zvláštní důraz na sílu a ohebnost, může dopomoci k ideální tělesné hmotnosti i kondici. Ještě extrémnější je hot jóga, která se cvičí při teplotě okolo 40 stupňů. Jednak je za těchto podmínek tělo ohebnější, ale také dochází k výraznému pročištění těla díky pocení.

 

Pole dance, neboli tanec u tyče, se dostal do tělocvičen z night clubů; tuto náročnou disciplínu si už vyzkoušela kdejaká slečna. Není to skutečně žádná procházka růžovým sadem - udržet se na tyči samo o sobě vyžaduje pořádnou sílu. Pole dance ale spočívá v různých polohách a pohybech na tyči, někdy i hlavou dolů. Zapojuje svalstvo celého těla. Pokud u toho chcete vypadat elegantně a zachovat si při cvičení úsměv na tváři, budete muset podstoupit skutečnou tréninkovou dřinu. Držet se křečovitě tyče se zaťatými zuby není úplně to, o co v pole dance jde, přeci jen by se mělo jednat v prvé řadě o smyslnou podívanou. A pro úplnost dodejme, že zaujme-li vás tento sport a bude-li se vám v tréninkovém úsilí dařit, nic nebrání tomu, abyste se nepodívali třeba až na závody světového poháru.

Tradičnější varianty
I přes nepřeberné množství nabídek, jak se udržet ve formě, se do obliby zároveň vrací dříve běžné sportovní činnosti. Před časem jste se zde mohli dočíst o blahodárných účincích obyčejného skákání přes švihadlo. I taková prostá pomůcka dá tělu pořádně zabrat, ne nadarmo trénují boxeři svoji kondičku právě i se švihadlem. Stačí pár minut a pořádně procvičíte nejen srdce i plíce, ale samozřejmě potrápíte svá lýtka. Navíc takové skákání může vypadat velmi elegantně. Jen pozor, ať nepřeceníte své síly a nemáte následně potíže celé to skákání rozchodit.

Není proto překvapení, že se k podobným pomůckám vrací například i profesionální český fotbal. Koučové již dávno pochopili, že cvičení vás musí v prvé řadě bavit - není třeba se za každou cenu mučit v posilovně. Například, kolektivní sporty jsou vynikající tím, že se soustředíme na hru a únavu či fyzickou námahu téměř ani nevnímáme. Například frisbee dokáže výborně procvičit jak svaly na nohou, tak svaly břišní a zádové a přitom se při něm můžete i výborně pobavit s přáteli.

V každém případě, ať již dáváte přednost tradičním nebo neobvyklým způsobům cvičení, zkuste najít něco, co vás bude bavit. Udržování pěkné postavy pak nebude utrpením, ale především zábavou. A nadto může být i způsobem, jak se seznámit s novými lidmi, naučit se lépe zacházet se svým tělem a odpočinout si.

 


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Letní sportování v přírodě
Cvičení a trendy Vyberte si svůj sport!
Jídlo a výživa Co pít před sportem a po něm?