Fithall magazín

Pátek 15.12.2017 svátek má Radana

Cvičení a trendy

Chcete změnu? Zkuste trénink na schodech!

Chcete změnu? Zkuste trénink na schodech!



Dle definice představují schody šikmou nosnou konstrukci sloužící k propojení jednotlivých podlaží nebo k pěšímu překonání určitého výškového rozdílu. Můžeme se s nimi setkat téměř všude - v rodinných domech, na chodbách paneláků i venku na ulici.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Pořiď si švihadlo a vyskákej si sexy postavu

Spalujte tuky intervalovým tréninkem

I na pláži můžete tvarovat své křivky

 

Chůze do schodů dokonale zatěžuje svaly spodní poloviny těla, spaluje ohromné množství energie, zpevňuje stehna i hýždě, ale také zaměstnává kardiovaskulární systém. Využijte schody ke svému tréninku - pomohou vám pálit tuk, zlepšovat fyzickou kondici i budovat svaly.

Běhání po schodech (i trénink na nich) je zdarma a může ho provozovat téměř každý, takže si ve svém okolí vyhlídněte sympatické schodiště, nazujte tenisky a můžete vyrazit:

Rozehřátí - abyste se během tréninku na schodech nezranili, vyšlápněte si je několikrát v poklidném tempu - rozhýbete tím kyčle i kolena a prohřejete svaly.

Protažení - horní polovinu těla protáhněte bez pomoci schodů, na tu spodní využijte jejich asistence. Položte patu jedné nohy na schody a pomalu se k ní s rovnými zády přitáhněte. Poté nohy vystřídejte. Abyste protáhli také lýtka, postavte se na jeden ze schodů pouze na přední část chodidla a paty nechte klesat dolů.

Sprinty - tuk spalující sprinty na schodech jsou velmi jednoduché, ale o to náročnější. Schody co nejrychleji vyběhněte nahoru (délku volte podle vaší zdatnosti) a cestou dolů se vydýchejte. Zopakujte to samé 5x.

Výpady - provádějte výpady a přitom stoupejte vzhůru po schodech. Pánví vždy klesněte co nejníže k zemi. Soustřeďte se na dýchání a práci svalů.

Sed a vztyk - sedněte si na schod a vstaňte. Sedněte si a opět vstaňte. Další extrémně jednoduchý, ale přitom náročný cvik, prožene krev vaším tělem a potrápí stehna i hýždě. Zkuste zvládnout aspoň 4 série po 10 opakováních.

Tricepsy
- otočte se ke schodům zády a na některý z nich položte dlaně tak, aby konečky prstů směřovaly k vašim patám. Pak už jen krčte s nádechem lokty, s výdechem je propínejte a nechte zadní strany paží provádět svoji práci.

Vzpory - zůstaňte stát zády ke schodům. Dlaněmi se opřete o zem pod schody a nárty položte na některý ze schodů tak, aby tělo bylo rovnoběžné se zemí. Dýchejte a držte aspoň 20 vteřin. Cvičení zopakujte 5x.

Kliky - klasické kliky zvládnete mnohem snáz, když si dlaně opřete o schod - změna úhlu těla pomůže pažím i zádům, takže kliky budou jednodušší, ale přitom efektivní.

 

 

660x250_7.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Vyražte ven za sportem!
Cvičení a trendy Co dělat, když je venku horko?
Cvičení a trendy 5 efektivních cviků na ven