Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Pořiď si švihadlo a vyskákej si sexy postavu

Pořiď si švihadlo a vyskákej si sexy postavu



Mnozí si spojují tu dlouhou tenkou věc s dobami tělocviku na základní škole a po opuštění školních lavic přesunuli skákání přes švihadlo někam hluboko do nevědomí. Švihadlo je ale skvělá fitness pomůcka, která nestojí skoro nic, téměř nic neváží, všude se vejde a nezabírá místo, ale především Vám zlepší fyzickou kondici jako nic jiného.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Prkno - jeden cvik, spousta možností

Dřepy – jeden cvik a spousta možností

Výpad – jeden cvik a spousta možností

 

Ty nejjednodušší věci bývají často nejúčinnější a o švihadle to platí dvojnásob. Můžete s ním pracovat na kardiovaskulární kapacitě a celkové vytrvalosti, spalovat s ním podkožní tuk, posilovat svaly i potrápit koordinaci pohybů.
   
Zajděte do nejbližšího obchodu se sportovními potřebami a pořiďte si za pár korun kamaráda, kterého můžete brát všude s sebou, a který vám z postavy vykouzlí umělecké dílo.
   
Délku švihadla volte tímto způsobem - oběma chodidly si stoupněte na střed švihadla, jeho konce chytněte do rukou a lokty pokrčte do pravého úhlu. Jestliže je švihadlo moc dlouhé, obmotejte jeho konce kolem dlaní a pokud je krátké, vyměňte ho za delší.
   
Nebyl by to svět cvičení a fitness, kdyby každý primitivní cvik nedostal název - v případě skákání přes švihadlo se můžete setkat s anglickým označením „Rope jumping (skipping)“ a pod tímto označením ho skupinově učí také některá fitness centra. Vy si ale můžete zaskákat sami doma (pokud máte vysoké stropy), nebo kdekoliv venku.
   
Před samotným skákáním se lehce protáhněte, pokud nejste zvyklí skákat naboso, obujte si odpružené tenisky a vtáhněte nahoru pánevní dno, abyste neměli během skákání pocit, že se každou chvíli počůráte.

Jednou nohou vpřed - připravte si pravou nohu k akci. Přednožte, švihadlo nechte proklouznout pod patou pravé nohy a levou ho přeskočte. Po dvou minutách nohy vystřídejte. Snažte se dopadat na špičky, aby nedocházelo ke zbytečným otřesům kloubů a páteře.

Střídání nohou - vykopněte pravou nohu dopředu, nechte švihadlo prosvištět a levou nohou ho přeskočte. Hned nohy vystřídejte. Další kolo jde dopředu levá a pravá se jen odlepí od země, aby se mohl provaz pod Vámi plynule protočit.

Snožmo s meziskokem
- vyskočte, zároveň švihněte švihadlem a poskočte si. Meziskok Vám dá šanci popadnout dech a vydržet skákat delší dobu.

Snožmo bez meziskoku - skákejte hezky svižně, v tempu. Co nadskočení, to protočení švihadla. Tento styl využijte k intervalovému skákání - 20 vteřin skákejte na maximum, 20 vteřin pomaleji, s meziskokem.

Po jedné noze - jednu nohu pokrčte v koleni a skákejte přes švihadlo jen po té druhé. Udržujte rovnováhu i tempo a vnímejte, jak aktivní noha pracuje.

 

660x250_7.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy 5 cviků pro lepší držení těla
Cvičení a trendy 5 efektivních cviků na ven
Cvičení a trendy Cviky s gumou na doma i do přírody