Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Domácí posilovna – cvičení pro předškoláky

Domácí posilovna – cvičení pro předškoláky



Děti v předškolním věku nasávají informace a zkušenosti jako houby, a proto je extrémně důležité, co jim říkáte, ale ještě důležitější, co Vy sami děláte. Naše ratolesti se učí nápodobou, kopírují vše, co vidí a chtějí to dělat také. To je jen jeden z mnoha důvodů, proč cvičit doma nebo venku s dětmi - pokud se naučí vnímat pohyb a cvičení jako přirozenou součást svých i vašich životů, budou s velkou pravděpodobností aktivní i v pozdějším věku. To samé platí o stravovacích návycích.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Domácí posilovna - cvičení s nejmenšími

6 důvodů, proč přibíráte na mateřské

Kdy začít cvičit a v jaké frekvenci?

   
Dávno pominuly doby, kdy mateřství sloužilo jako výmluva pro fyzickou neaktivitu. Mnoho fitness center má vybavený dětský koutek či možnost hlídání dětí, po celé republice vznikají kurzy  cvičení pro maminky s kočárky i bez nich, ale nejjednodušším, nejlevnějším a nejdostupnějším způsobem, jak si protáhnout tělo s dětmi, je cvičení doma.

 

Připravte si proto podložku, jedno předškolní dítě a začněte:

Široké dřepy - stoupněte si na podložku s nohama přibližně metr od sebe. Špičky vytočte ven, mírně pokrčte kolena a srovnejte záda. Poproste Vašeho parťáka, aby vám doslova vlezl na záda a pak pomalu a opatrně provádějte dřepy s tímto živým závažím, nebo si ho postavte čelem k sobě, srovnejte ho do stejné pozice, chytněte se za ruce a dřepujte spolu. Parťák bude dřepy počítat a schválně - kdo vydrží déle?

Zkracovačky - lehněte si na podložku na záda, pokrčte kolena a potomka si posaďte na nárty čelem k sobě. Ruce položte za hlavu a pusťte se do klasických zkracovaček, kterými posílíte přímé břišní svaly. Nechtě dítě, aby Vám cvik počítalo a každé desáté opakování se zvedněte až do sedu a dejte si pusu nebo si plácněte.

Sedy - lehy - klasika, která nezestárne - jen si dejte pozor na to, abyste zvedali horní polovinu těla pouze břichem, nikoliv zády nebo pomocí stehenních svalů! Ratolest postavte asi metr před sebe a dejte mu do rukou míč. S každým výdechem přejděte do sedu a míček si přehoďte, s nádechem povolte zpátky na zem. Procvičíte nejen svoje břicho, ale také hrubou motoriku dítěte.

Hip thrust - vleže na zádech s pokrčenýma nohama si posaďte malého pomocníka do klína, záda i hlavu nechte ležet na podložce a s výdechem zvedejte pánev i se zátěží vzhůru ke stropu. Děti tento cvik moc baví a Vaše hýždě a zadní strany stehen se ocitnou v jednom ohni, což je dobře.

Stolička - opřete se zády o zeď a boky sjeďte tak nízko, aby Vaše kolena svírala pravý úhel - a držte. Váš trenér jistě nebude zahálet a cvičení Vám ztíží tím, že si na Vaše stehna sedne. Izometrické posilování procvičí stehenní svaly, ale také dá zabrat hýždím. Zkuste v této pozici vydržet aspoň dvacet vteřin a zopakujte si to 4x.

Po cvičení se nezapomeňte společně pořádně protáhnout!

 

660x250_4.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Zabavte děti pohybem