Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Domácí posilovna - jógový Pozdrav slunci

Domácí posilovna - jógový Pozdrav slunci



Vyrazit do studia jógy na lekci, vedenou zkušeným instruktorem, je sice skvělé pro jógovou praxi a zdokonalení se v jednotlivých pozicích, ale už ne tak skvělé pro náš čas a peněženku.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Domácí posilovna – kardio cvičení

Domácí posilovna - nejlepší cviky na stehna a hýždě

Domácí posilovna – nejlepší cviky na břicho


Díky józe naladíte organismus, zlepšíte trávení, funkci jednotlivých vnitřních orgánů, posílíte a protáhnete svaly a vyčistíte si hlavu. Aby měl trénink smysl, nemusí z vás pot stříkat proudem - i posilování v rámci jógy dokáže pořádně svaly potrápit!
   
Pokud se chcete cvičení jógy věnovat, ale nemáte přitom náladu vytáhnout paty z domova, zde je detailní návod, jak si dobře zacvičit Pozdrav slunci i v obýváku:
   
Základní jógová sestava „Pozdrav slunci“ dokonale rozproudí krev v žilách a zároveň protáhne každý sval v těle. Soustřeďte se na cvičení a nechte se vést vaším dechem. Nikam nespěchejte, cvičte ve svém vlastním tempu.

1. Stoupněte si na podložku, dlaně spojte před hrudníkem a s výdechem jemně podsaďte pánev.


2. S nádechem ruce vzpažte, ale pozor, neprohýbejte se v oblasti beder, jen protlačte hrudní kost ke stropu.


3. S výdechem pokračujte do hlubokého předklonu, dlaněmi se dotkněte podložky a klidně si pokrčte kolena.


4. S nádechem zanožte obě nohy dozadu a chvilku vydržte v pozici prkna. Srovnejte ramena, boky i kotníky do jedné osy, neprohýbejte se v bedrech a hezky se vytahujte z ramen. Vnímejte, jak se zapojují svaly paží, zad i břicha.


5. S výdechem proveďte klik, při kterém budete držet lokty blízko u těla. Nejdřív přibližte k podlože hrudník a až pak zbytek trupu.


6. Při nádechu vytáhněte vzhůru ke stropu temeno hlavy a dostaňte se do pozice kobry. Lokty nechte mírně pokrčené, nezůstávejte viset v ramenou. Hrudní kost protlačujte dopředu. Pokud Vás bedra trápí, klidně se opřete o předloktí a vytahujte se za temenem hlavy.


7. Další výdech Vás vyhoupne do pozice střechy. Prsty na nohou opřete o podložku a boky zvedněte ke stropu. Dlaněmi se silou zapřete do podložky, roztáhněte prsty na rukou a hrudníkem se snažte dostat co nejblíž ke stehnům. Kolena si můžete nechat pokrčená - v této ásáně nejde o flexibilitu nohou, ale o protažení páteře. Vydržte po dobu pěti nádechů a výdechů.


8. S nádechem povolte boky dolů a opět zaujměte pozici prkna.


9. Při dalším výdechu přesuňte chodidla mezi dlaně a přejděte do hlubokého předklonu na začátek podložky.


10. S nádechem se vraťte do stoje, vzpažte ruce a přidejte záklon v oblasti hrudníku.


11. S výdechem spojte dlaně před hrudníkem, do tzv. namaskar mudry.

 

Cvičební video Pozdav Slunci naleznete ZDE

 

Celou sestavu zopakujte aspoň 10 x nebo zkrátka cvičte, dokud vám to bude příjemné. Ideální je praktikovat Pozdrav slunci denně, takže si zkuste ve svém nabitém programu ukradnout aspoň chvilku pro sebe a uvidíte, že se už během několika dní budete cítit skvěle.

 

660x250_3.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Jóga - lék na stres a bolesti zad
Cvičení a trendy Troufnete si na jógu? Poradíme Vám, jak začít.
Cvičení a trendy Jak působí jóga na člověka