Fithall magazín

Pondělí 11.12.2017 svátek má Dana

Cvičení a trendy

Květen lásky čas aneb cvičení ve dvou - 1. díl

Květen lásky čas aneb cvičení ve dvou - 1. díl



Není snad nic hezčího, než pár, který se miluje, společně jí a spolu také trénuje. Ve dvou se to lépe táhne, a to platí i pro cvičení. Ať už budete sportovat s přítelem, manželem nebo třeba s kamarádkou, posunou se Vaše výkony do vyšší kategorie.

 

Partner má schopnost nás při tréninku motivovat, podporovat a popohánět nás ve chvílích, kdy si myslíme, že už nemůžeme. Když je naopak cvičební společník slabší, nutí nás to podat lepší výkon, motivovat ho, jít příkladem a tím motivovat i sebe.

Cvičení ve dvojici má samá pozitiva. Jestli se vám někdy nechce hnout se z pohovky, věřte tomu, že spolehlivý sparring partner vás z ní vytáhne jedna dvě.

Nechte se inspirovat jednoduchým tréninkem pro dva, který zvládnete jak doma, tak venku:

Výpady s míčem - stoupněte si s parťákem tváří v tvář, asi metr a půl od sebe. Jeden z dvojice provede výpad vpřed a v tu chvíli hodí míč (stačí i overball) druhému, který udělá v tu samou chvíli výpad vzad. Poté, co druhý míč chytne, provede výpad v před a tak stále dokola. Zkuste vydržet aspoň 2 minuty a nezapomeňte si hlídat úhly v kolenou.

Dřepy - postavte se proti sobě a chyťte se za ruce. Současně klesněte do dřepu (kolena maximálně do pravého úhlu) a opět se s výdechem vraťte nahoru. Záda držte kolmo k zemi, partnerovi důvěřujte a váhu těla nechte na patách - kdyby Vás v poloze dole partner pustil, spadli byste na zem, tak se pevně držte.

Trakař - jednoduchým cvikem, který znají i děti na základní škole, procvičíte paže, záda i břišní svaly. Jeden z dvojice se opře dlaněmi o podlahu a ten druhý mu chytí kotníky. Při cvičení se nesmíte prohýbat v zádech - naopak bříško pořádně zpevněte a začněte pochodovat rukama vpřed. Až budete cítit, že nemůžete, vystřídejte se.

Metronom - skvělý cvik na posílení všech skupin břišních svalů - jeden z dvojice si lehne na zem na záda. Partner si stoupne za hlavu ležícího. Ten, který leží na zemi, zvedne nohy vzhůru ke stropu, ale jen pomocí břišních svalů. Partner má za úkol nohy shodit opět dolů k zemi. Celou dobu cvičení nechte propnutá kolena, paty se nesmí dotknout podložky a bedra zůstávají stále přitisknuté k podlaze. Abyste procvičili i šikmé břišní svaly, instruujte partnera, aby srážel nohy nejen rovně, ale také mírně do stran, a to aniž by Vás předem upozornil.

Prsní svaly - postavte se naproti sobě a pravou paži zvedněte do „svícnu“ (paže je rovnoběžně s podlahou, loket pokrčený). Zapřete se předloktím a s výdechem oba tlačte proti sobě. Napočítejte do deseti a ruce vystřídejte. Zkuste potrápit obě strany aspoň 10 x.

Strečink - po cvičení se protáhněte, ale zde se spolehněte raději sami na sebe. Nenechte si v protažení pomáhat, protože pokud není Váš cvičební partner trenér - profesionál, těžko odhadne Váš rozsah a mohlo by dojít ke zranění.

 

 

Anebo první máj oslavte se svým partnerem a jógou. Cvičení si pro vás připravila trenérka Katka Burešová.

Další cvičební videa od Kateřiny Burešové naleznete na FITHALL TV. Více informací o FITHALL TV naleznete ZDE

 

Kveten-lasky-cas-aneb-cviceni-ve-dvou-1dil.jpg

 

Autor: Veronika Červenková

 


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků