Fithall magazín

Pátek 15.12.2017 svátek má Radana

Cvičení a trendy

5 tipů, jak si najít čas na cvičení

5 tipů, jak si najít čas na cvičení



Nedostatek času je nejčastější výmluvou pro fyzickou neaktivitu a zanedbávání cvičení. Výmluvy ale kalorie nepálí a ani nepomáhají formovat svaly, takže místo výmluv hledejte raději možnosti.

 

ČTĚTE TAKÉ:

5 efektivních cviků na ven

Doma a bez pomůcek. 5 jednoduchých cviků na vaše problémové partie.

Štíhlejší bez posilovny. Tyhle pomůcky musíte doma mít.

   
Vy na prvním místě - když si stěžujete na nedostatek času, na to, že nestíháte pomalu ani nakoupit a uvařit, natož pak si ještě jít zacvičit, nikoho tím nedojmete. Můžete mít sice pocit, že když vás kamarádka polituje a také se vám svěří se svou zahálkou, nebude v tom sami a výčitky svědomí budou hned o něco menší, ale stále nebudete o nic blíž ke svému cíli. Přestaňte se proto omlouvat časovou tísní, protože jediný, koho tím trochu obalamutíte jste vy sami - čili ta poslední osoba na světě, kterou byste měli šidit.

Hledejte možnosti - nehledejte výmluvy, hledejte možnosti a způsoby, jak to půjde. Možná, že opravdu nemůžete z různých důvodů cvičit dnes, ale určitě to půjde zítra. Čas jako omluva neobstojí, proto si klidně přiznejte, že se vám prostě cvičit nechce, právě jste se hodně najedli a nejraději byste se zavrtali hluboko do pohovky, že máte špatnou náladu nebo prostě jen cvičit nebudete. Během dne máme tolik povinností, že nutit se do aktivity ve volném čase opravdu často vyžaduje nadlidské úsilí. Buďte k sobě upřímní a nazývejte věci pravými jmény.

Zasněte se - a vzpomeňte si na to, jak jste se cítili, když jste posledně odcházeli z lekce jógy, nebo si vybavte ten pocit ve sprše po uběhnutých pěti kilometrech. Každá taková motivující vzpomínka pomůže najít čas na cvičení a také důvod, proč se vlastně snažit. Lidský mozek funguje tak, že reaguje na okamžitou odměnu a na uspokojení nechce čekat. Proto často zvítězí čokoládová tyčinka a sklenice vína, jenž si dáte hned, než radost a spokojenost po cvičení za hodinu. Vytrénujte svou vůli i trpělivost a naučte se na uspokojení alespoň občas počkat.

Zapisujte - co je psáno, to je dáno. Vezměte si do ruky diář a propisku a fyzickou aktivitu si naplánujte. Jestliže studujete, běžte cvičit mezi přednáškami, pracující mohou chodit hned po práci nebo ráno před prací, maminky na mateřské si zase nejlíp zacvičí doma, když děti spí, nebo když procházku s kočárkem promění ve výběh s posilováním. Nezapomeňte si v diáři cvičení zpětně odškrtávat a každý měsíc se pak můžete kochat a motivovat tím, co všechno jste dokázali.

Improvizujte - někdy se čas hledá opravdu těžko, a proto zkuste zapojit co nejvíc svalů do obyčejných denních činností. Choďte pěšky tam, kam běžně jezdíte autem nebo tramvají, pro špinavé prádlo na podlaze se neshýbejte, ale hezky si k němu dřepněte, při vaření s výdechem vtahujte bříško nebo u telefonování stahujte půlky hýždí. Takové cvičení není sice tak efektivní, jako hodina v posilovně, ale vždy je lepší dělat aspoň něco, než vůbec nic.

 

 

660x250_3.jpg

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Jak si sestavit svůj vlastní cvičební plán
Cvičení a trendy Využijte kočárek při svém cvičení
Cvičení a trendy Cvičíte a stále to není vidět? My víme proč!