Fithall magazín

Pátek 15.12.2017 svátek má Radana

Cvičení a trendy

Štíhlejší bez posilovny. Tyhle pomůcky musíte doma mít.

Štíhlejší bez posilovny. Tyhle pomůcky musíte doma mít.



Cvičení doma má své výhody i nevýhody. Pozitivní je, že si nemusíte balit tašku do tělocvičny, neztratíte čas cestou tam ani zpátky, klidně si necháte rozcuchané vlasy a hned potom můžete skočit do sprchy. Malým mínusem je, že nezměníte místo, což je pro soustředění se na fyzický výkon dobré, ale je také těžší se ke cvičení donutit, protože pohovka a sáček brambůrků jsou tak strašně blízko.

 

ČTĚTE TAKÉ:

5 výhod cvičení doma

6 skvělých cviků na doma, které vám zpevní celé tělo

Jak správně cvičit doma

 

Doma vás nikdo nevidí ani nekontroluje, a to může být výhoda i nevýhoda - na jednu stranu se při hopsání a posilování nemusíte stydět, ale na druhou stranu můžete cvičení šidit (publikum většinou člověka vyhecuje k lepšímu výkonu).

Abyste měli jistotu, že snažení doma bude stejně efektivní jako kdekoliv jinde, pořiďte si tyto pomůcky a práce na lepší postavě může začít:

Podložka - kupte si jakoukoliv podložku na cvičení. Tím, že si pro ni někde v bytě vyhradíte místo, vytvoříte dojem cvičebního prostoru, kde se budou všechny ty zázraky odehrávat. Posilovat můžete i bez ní, třeba jen na ručníku, ale pěkná a měkká sportovní podložka vás bude ke cvičení přímo lákat.

Stopky - nejlepší cvičební program na doma je buď vysoce intenzivní intervalový trénink nebo kruhový trénink. U obou typů tréninku střídáte po určité době stanoviště, a abyste nemuseli neustále kontrolovat hodinky, stáhněte si do telefonu stopky, nebo přímo aplikaci na měření intervalů.

Švihadlo - pokud máte dost vysoké stropy, určitě si pořiďte švihadlo. Skákání sice vyžaduje trošku šikovnosti, ale je efektivní. Švihadlo nezabere téměř žádné místo a navíc si s ním užijete dost legrace. Snažte se neskákat příliš vysoko, abyste zbytečně netrápili klouby a vnitřní orgány otřesy.

 

clanek_fithall_tv_600x150.jpg

 

Gumička - levná a skladná pomůcka se vejde do každého šuplíku i kabelky. Díky ní posílíte mezilopatkové svaly, ramena, bicepsy, tricepsy, ale také stehna a hýždě. Seženete ji v běžné prodejně se sportovními potřebami za pár desítek korun.

Malý míč - velký gymnastický míč je dost náročný na prostor, což se o tom malém určitě říct nedá. Využijete ho k posilování prsních svalů, břicha i vnitřních stran stehen, ale také k protažení zad a cvičení balančních pozic, při kterých zapojíte hluboké svaly, jenž jinak zahálejí.

Láhve s vodou - dvě lahve o obsahu jeden a půl litru naplňte až po okraj vodou a máte rázem dvě činky. Kupte si minerálky v láhvích z pevnějšího tvarovaného plastu, aby se vám dobře drželi. S nimi posílíte ramena, bicepsy, tricepsy i prsní svaly.

Ke cvičení doma využijte také nábytek - opřete se o židli a procvičte tricepsy, opakovaným sedáním a vstáváním potrapte stehna, nebo položte nohy na okraj postele a ve výdrži trénujte střed těla i paže.


Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Zpevněte si břicho doma
Jídlo a výživa Zásady zdravého domácího stravování
Cvičení a trendy 10 dobrých rad, jak skutečně začít cvičit.