Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Chcete štíhlé boky? 5 cviků, které vám pomohou.

Chcete štíhlé boky? 5 cviků, které vám pomohou.



Krásně tvarované boky jsou typicky ženským rysem, který prozrazuje, že je jejich majitelka plodná a plná životodárné energie. Módní časopisy se nám snaží namluvit, že bychom měly mít boky jako chlapci a postavu rovnou a úzkou jak prkno, ale takový tvar postavy absolutně popírá vše, co je ženské a krásné. Nestyďte se za své křivky a pracujte na nich, aby byly pevné a přitažlivé. Inspirujte se těmito cviky na boky a zbavte se nevítaných přebytků nad páskem kalhot.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Komplexní cviky na posílení svalů celého těla

6 skvělých cviků na doma, které vám zpevní celé tělo

Chcete mít vosí pas? Máme pro vás tipy na cvičení.

 

Unožování s gumičkou - postavte se na podložku a na kotníky si navlékněte posilovací gumičku. Cvičit můžete i bez ní, ale jejím používáním zvýšíte intenzitu cviku. Trup držte rovně a s výdechem střídavě unožujte pravou a levou nohu tak, aby pata byla vytočená směrem ke stropu a špička směřovala k podlaze. Můžete také nejdřív důkladně procvičit jednu stranu a poté nohy vystřídat. Gumičku držte po celou dobu v napětí.

Šikmé výpady - stoupněte si nohama na šířku vašich boků. Levou nohou zašlápněte za pravou tak, jako byste dělali pukrle. Kolenem levé nohy se přitom snažte co nejvíc přiblížit k zemi. Záda držte pořád rovná a ramena daleko od uší. Potom nohy vystřídejte. Vnímejte, jak pracují vaše boky, stehna i hýžďové svaly.

 

clanek_fithall_TV_v2_600x150.jpg

 

Vzpor na boku - lehněte si na podložku na bok a opřete se o předloktí. Srovnejte tělo tak, aby vaše kotníky, boky i ramena byli v jedné ose. Položte jedno chodidlo před druhé nebo obě nohy na sebe. Pak zvedněte bok vzhůru ke stropu a aspoň 10 vteřin vydržte. Aby byl cvik účinnější, zkuste horní nohu zvednout také. Cvik je náročný na stabilitu, takže posilujete rovněž hluboké břišní svaly i drobné svaly podél páteře. Vyzkoušejte i dynamickou variantu, kdy budete bok opakovaně zvedat a pokládat na zem.

Zvedání nohy vleže - vleže na boku na podložce natáhněte spodní ruku a pohodlně si na ni položte hlavu, abyste zbytečně nepřetěžovali krční páteř. Koleno spodní nohy pokrčte - mezi trupem a stehnem a mezi stehnem a lýtkem vzniknou pravé úhly. Horní nohu nechte propnutou a vytočte ji patou ke stropu. S výdechem patu zvedejte co nejvýš a s nádechem nohu vracejte zpátky, ale nikdy nepokládejte úplně. Cvik si klidně můžete ztížit posilovací gumičkou. Nezapomeňte procvičit obě strany.

Proutek - zůstaňte ležet na zemi na boku a hlavu nechte odpočívat na vaší paži. Spojte kotníky, lehce podsaďte pánev a srovnejte tělo do jedné přímky. S výdechem zvedněte oba kotníky i ramena (samozřejmě i s hlavou) vzhůru ke stropu, kam až to půjde - vaše tělo vytvoří tvar půlměsíce. Poté pomalu kotníky i ramena pokládejte na podložku, ale nepovolujte úplně. Proveďte aspoň 15 opakování. Kdyby vás u tohoto cviku příliš tlačil bok, na kterém ležíte, klidně si ho podložte polštářkem. Abyste si cvičení ztížili a zároveň zapojili víc svaly břicha, vložte si pod bok gymnastický míč. Nestabilní plocha tento jednoduchý cvik promění ve výzvu pro téměř všechny svaly těla.



Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Jak správně posilovat břicho
Cvičení a trendy Cviky na posílení břišních svalů
Cvičení a trendy Dokonalé břicho - znáte svaly břicha a víte, jak je posilovat?