Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Protáhněte si ráno tělo a hned budete mít lepší den

Protáhněte si ráno tělo a hned budete mít lepší den



Cítíte se po probuzení ztuhlí, celé tělo vás bolí a špatně se vám vstává? Zkuste si po ránu zacvičit. Nebojte, nemusíte běžet hned do posilovny sotva otevřete oči. Jednoduché protahovací cviky můžete v klidu provádět doma nebo dokonce přímo v posteli. Pár minut denně vás brzy vrátí do kondice.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Protáhněte si tělo

Bolí vás hlava? Zkuste strečink.

Proč cvičit strečink?

 

Ranní cvičení by mělo tělo probudit, ne zničit
Protažení těla zrychlí váš metabolismus, takže se rychleji zahřejete na správnou provozní teplotu a rozproudí se vám krev v žilách. V práci a při denních aktivitách pak budete pozornější a výkonnější. Lékaři ale nedoporučují provozovat na úvod dne silová cvičení, třeba posilování s činkami, jízdu na rotopedu či série kliků nebo dřepů. Naopak za nejvhodnější pohyb pro nastartování těla považují lehkou gymnastiku, jógu nebo důkladné protažení.

Základní protažení

Lehněte si na záda, natáhněte ruce podél hlavy co nejvíc dozadu, nohy dopředu. Roztáhněte rovněž prsty na rukou a na nohou. Nyní zaberte současně levou rukou a pravou nohou. Povolte. A naopak. Protažení několikrát opakujte.

Příčné protáčení
V lehu na zádech pokrčte kolena a pokládejte je střídavě na pravou a levou stranu. Přidejte i ruce. Spojte je a vytáčíte na pravou stranu, zatímco nohy na levou a naopak. Opakujte do příjemného uvolnění páteře.

Další protahovací cviky:
1. Nejprve uděláme kroužky, jimiž budeme aktivovat kotníky. S rukama podél těla začněte pomalu kroužit, nejdříve pět kroužků ve směru hodinových ručiček, pak v protisměru, s pravým kotníkem, poté totéž s levým kotníkem. Protahujete si tak vazy a šlachy, které jsou namáhány zejména nošením obuvi s podpatkem.

2.Stále vleže skrčte pravou nohu. Vaše pata zůstává na matraci blízko pravé hýždě. Dejte pravou ruku na koleno a udělejte stehnem pět velkých kruhů ve směru hodinových ručiček a v protisměru. Cvičte pomalu a kruhy dělejte co největší. Opakujte s levou nohou. Cvičením uvolňujete hýždě a nepřímo pánev.

3. Se zády přitisknutými k matraci skrčte levé koleno. Uchopte ho pravou rukou a tlačte vpravo, jako kdybyste ho chtěli přitisknout k matraci. Záda musejí zůstat rovná. Napněte levou paži na matraci a protáhněte pěst, přičemž dlaň směřuje ven. Udělejte pět nádechů a při každém výdechu tlak pravou rukou prohlubte. Nesmí vás přitom nic bolet. Opakujte cvičení s pravým kolenem.

4. Posaďte se na lůžku s napjatýma nohama a snažte se dotknout rukama špiček nohou. Pětkrát se nadechněte a s každým výdechem se snažte ještě více přiblížit k nohám. Musíte cítit tlak v zadní části stehen, nepříjemný, ale účinný!

5. Vstaňte z postele a protáhněte si záda. Vaše ruce se nejprve snaží dotknout se špiček nohou a hlava je zcela uvolněná. Pomalu, obratel po obratli, narovnávejte záda. Zároveň zvedněte ruce až nad hlavu a protáhněte se do výšky. Prohněte záda dozadu. Opakujte pětkrát.

Tip: Cvičení pro souhru duše i těla
Další příjemnou metodou, jak se probudit do nového dne, jsou cviky pilates. Program vychází z rehabilitačního cvičení a prvků východních pohybových technik jako například jógy, tai-či nebo či-kung, při kterých dochází k propojení mysli a těla v jeden celek. Cviky, během kterých si postupně protáhnete celé tělo, jsou vhodné i starší ročníky nebo lidi s nadváhou. Než ale začnete cvičit sami doma, je dobré absolvovat několik hodin se zkušeným instruktorem, který vám předvede, jak je správně provádět správně dýchat a ukáže, kde děláte chyby. Díky pilatesu se nejenom radostně vrhnete do víru dne, ale zároveň si zpevňujete zádové, břišní a hýžďové svaly, podporujete rozvoj své ohebnosti, síly i koordinace pohybu.


Autor: Monika Kuželová


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Troufnete si na jógu? Poradíme Vám, jak začít.
Cvičení a trendy Pilates: cvičení jednadvacátého století
Cvičení a trendy Cvičením proti bolesti krční páteře