Fithall magazín

Středa 22.11.2017 svátek má Cecílie

Cvičení a trendy

Dokonalé břicho - 7 největších chyb v procvičování břicha

Dokonalé břicho - 7 největších chyb v procvičování břicha



Největší chybou je břicho neposilovat vůbec. Střed těla tvoří oporu celého pohybového aparátu, ale také poskytuje zázemí pro životně důležité vnitřní orgány. Abyste dosáhli svých cílů, cvičili efektivně a zároveň si neublížili, vyvarujte se nejčastějších chyb při posilování břišních svalů.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Dokonalé břicho - znáte svaly břicha a víte, jak je posilovat?

Dokonalé břicho - zásady pro tvarování břišáků

 

Prohýbání zad - při jakémkoliv cviku, ve kterém zapojujete břišní svaly, si bedlivě hlídejte bederní páteř. Nesmí se prohýbat ani bolet, a to ani trošku. Bolest bederní páteře Vám naznačuje, že břišní svaly zatím nejsou tak silné, aby cvik zvládly. Slevte proto ze svých nároků a zvolte jednodušší variantu cviku - třeba místo vzporu na natažených nohách ho proveďte s oporou o kolena. Při zkracovačkách dbejte na to, aby byla bederní páteř stále v kontaktu s podložkou.

Sedy - lehy - dřív se v hodinách tělesné výchovy měřilo, kdo jich udělá za minutu nejvíc. Dnes ale víme, že jsou nesmyslné a dokonce mohou být i škodlivé. Jejich nesmyslnost spočívá v tom, že se při jejich cvičení zapojují spíš svaly beder a svaly v okolí kyčlí, zatímco ty břišní zahálejí.

Nadměrná zátěž - někdy si lidé, ve snaze cvičit co nejefektivněji, naloží příliš velkou zátěž. V momentě, kdy přeceníte sílu svého břicha, zapojíte nevědomky do cvičení další skupiny svalů, které vůbec procvičovat v tu chvíli nechcete. Místo toho, abyste se při tréninku různě kroutili, namáhali  si záda a cvik prováděli snad i silou vůle, zvolněte a uvidíte, že se k lepší výdrži časem dopracujete.

Nesprávné provedení cviku - můžete cvičit jako o život, ale když budete cviky na břicho provádět špatně, nikdy si pevný střed těla nevybudujete. Naopak si můžete přivodit chronické bolesti zad a svalové disbalance. Nejčastějšími chybami v provedení cviků na břicho je přitahování ramen k uším, prohýbání bederní páteře a přitahování brady k hrudníku, které přetěžuje páteř krku i šíji.

Špatné dýchání - se zátěží výdech, s povolením nádech. Pokud budete dýchat jinak, svaly břicha budou moct odvést pouze poloviční práci. Aby sval pořádně zabral, musí výdech ven. V krajní poloze pak chvilku vydrže a až poté s nádechem povolte. Ve výdržích (ve vzporech) se snažte dýchat pravidelně.

Upřednostňování přímého svalu - procvičujte všechny skupiny břišních svalů. Upřednostňováním toho přímého mohou opět vznikat svalové disbalance, vedoucí k bolestem zad. O pěkné břicho se postará jedině rovnoměrný rozvoj všech svalových skupin v oblasti pasu.

Stereotyp - cvičit pořád dokola to samé je jednak nuda, ale také velmi neefektivní. Břišní svaly si brzo na cviky i na zátěž zvyknou a nebudou na ně reagovat. Střídejte proto druh zátěže, postupně zvyšujte náročnost cvičení, zkoušejte nové cviky a neustále břicho překvapujte něčím novým.

 

Třetí a závěrečný díl našeho seriálu Dokonalé břicho od trenérky Aleny Vídeňské je tu opět pro vás a váš břišní pekáč.

 

Dokonale-bricho-7-nejvetsich-chyb-v-procvicovani-bricha.jpg

 

Více cvičení s trenérkou Alenou Vídeňskou naleznete na FITHALL TV.
Více informací o FITHALL TV naleznete ZDE

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Dokonalé břicho - znáte svaly břicha a víte, jak je posilovat?
Cvičení a trendy Dokonalé břicho - zásady pro tvarování břišáků