Fithall magazín

Pondělí 11.12.2017 svátek má Dana

Cvičení a trendy

Dokonalé břicho - zásady pro tvarování břišáků

Dokonalé břicho - zásady pro tvarování břišáků



Břicho představuje zpravidla nejproblematičtější oblast těla, a to jak pro ženy, tak pro muže. Pánové mají tu smůlu, že jsou geneticky předurčeni k přednostnímu ukládání tuku v oblasti pasu, což je nejen neestetické, ale také ohrožující z hlediska zdraví. Na velkém obvodu pasu se podílí tuk podkožní (ten je relativně neškodný), a také tuk viscerální - útrobní.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Dokonalé břicho - znáte svaly břicha a víte, jak je posilovat?

 

Útrobní tuk se usazuje v okolí vnitřních orgánů, které pak nemohou správně fungovat, a proto dochází k různým zdravotním potížím, od steatózy (ztučnění) jater až po poruchy endokrinní soustavy.

Co se týče svalů břicha, ty zůstanou skryty, pokud se tuku nezbavíte. Jinak to zkrátka nejde. Můžete posilovat přímé i šikmé břišní svaly, ale když na nich bude spočívat vrstva tukové izolace, nikdy se pod kůží rýsovat nezačnou.

Procvičovat břicho není důležité jen pro vypracování pověstného pekáče buchet, ale především pro poskytnutí opory páteři i pro podporu funkce útrobních orgánů.

Zde je několik tipů pro efektivní posilování břicha:

Cvičte obden - pro svaly břicha platí úplně stejná pravidla jako pro jakékoliv jiné svaly. Trénujte tuto část těla maximálně každý druhý den (nebo klidně i méně často), aby stihla dostatečně zregenerovat. Přetížené svaly sílit nebudou.

Posilujte všechny skupiny břišních svalů - břicho je tvořené mnoha svalovými skupinami a za pozornost stojí každá z nich. Začněte svou slabinou (často to bývají šikmé břišní svaly nebo spodní část přímého svalu) a pokračujte systematicky dál. Nezapomeňte ani na svaly uložené hluboko v břiše (které dobře procvičíte výdržemi nebo balančním cvičením) i svaly pánevního dna.

Trénujte s prázdným žaludkem - zkuste cvičit hned ráno nebo na konci tréninku, kdy nemáte příliš plný žaludek. Cvičení nalačno Vám pomůže svaly lépe procítit. Jestliže je oblast pasu vaší prioritou, silový trénink jejím zdokonalováním klidně začněte.

Správně dýchejte - abyste mohli procítit a prokrvit každou posilovanou partii břicha, musíte správně dýchat. I zde platí pravidlo, které říká, že s námahou přichází výdech, s povolením pak nádech. V krajní poloze cviku pak chvilku se zadrženým dechem vydržte a na práci svalu se soustřeďte. Při výdržích (třeba ve vzporu) se snažte dýchat pravidelně a klidně.

Měňte zátěž - nenuďte se jen obyčejnými zkracovačkami nebo sedy - lehy, ale zkoušejte různé možnost procvičení středu těla. Nebojte se výdrží ani balančních cviků, které zapojí svaly, jež při klasickém posilování zahálejí. Měňte také intenzitu cvičení (zvyšujte ji), aby si břicho nezvyklo na stereotyp, ale bylo nucené na trénink reagovat a sílit.

Upravte jídelníček - břišáky si vyrobíte především v kuchyni - to znamená, že s nesprávným jídelníčkem bude vaše snaha marná. Pokud to s tréninkem břicha myslíte vážně, vyvarujte se nadměrnému příjmu soli, polotovarů, ale také tuku a cukru.

 

Pekáč buchet si můžete vypracovat i s trenérkou Alenou Vídeňskou v dalším díle Dokonalé břicho.

 

Dokonale-bricho-zasady-pro-tvarovani-brisaku.jpg

 

Více cvičení s trenérkou Alenou Vídeňskou naleznete na FITHALL TV.
Více informací o FITHALL TV naleznete ZDE

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Dokonalé břicho - znáte svaly břicha a víte, jak je posilovat?