Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Představujeme cvičení z portálu FITHALL.cz

Představujeme cvičení z portálu FITHALL.cz

Tae-bo



Na portálu FITHALL.cz najdete také videa se cvičením Tae-bo. Pokud máte podle názvu pocit,  že je to cvičení, které má něco společného s bojovými sporty, máte pravdu. Jde o druh aerobního cvičení, které kombinuje prvky karate, taekwon-do a boxu s prvky tanečního aerobiku.

 

Tae-bo patří rovněž do kategorie cvičení, které mají vlastní filozofii. Nabízí intenzívní trénink, ale pracuje také na upevnění vůle a zvýšení sebevědomí. Kromě rozvoje tělesného citu, svalové síly a kondice dodává sílu se překonat. Tělo je používáno jako nástroj k dosažení určitého bodu, který leží velmi hluboko v nás. Jste vedeni pozorování svého těla, a k naslouchání jeho potřebám a pocitům. Tae-bo se také snaží vést vás k pozorování strachu a obav, naučit se je rozlišovat a identifikovat. V tomto ohledu je to psychická filozofie.


Nezačínejte sami
Zpočátku doporučujeme navštívit hodiny Tae-bo s instruktorem, abyste zvládli všechny techniky. Po tréninku vás nesmí bolet klouby, vazy ani úpony. Pokud se tak stane, je třeba probrat obtíže s istruktorem. Ten by s vámi měl projít techniku a najít chybu ve vašem provedení, aby se podobné problémy už neopakovaly. Teprve pokud vše bez potíží zvládnete, můžete se pustit do cvičení doma. Nic speciálního k tomu nepotřebujete. Není nutné ani speciální oblečení, ani obuv. Doporučuje se však cvičit v místnosti, kde je zrcadlo, protože optická kontrola je důležitá. Setkat se můžete i s bandážemi, které jednak mohou sloužit na utírání potu a také vám pomohou částečně zpevnit zápěstí. Možná se vám některé techniky budou dělat lépe. Trenéři pak nosí bandáže barevné. Podle barvy poznáte, na kterém stupni trenér je. Červené bandáže mají označení Basic, Modré Advanced a černé Master.

 

Hudba je důležitá
Hodiny Tae-bo čeká jsou výjimečné v tom, že jsou vedené instruktorem, přítomní ale trénují více méně individuálně. Každý cvičí na své výkonnostní hranici. Věnuje se jedné technice a když je hotova, pokračuje další. Každý si také dělá přestávky podle toho, jak se cítí.
Tae-bo se vyučuje ve dvou typech lekcí - Intro lekce a Tae-bo lekce. V lekcích Intro se trénují kombinace, jednotlivé techniky a svalová síla. Zlepšuje se tu provedení technik, učí se pravidla bezpečného tréninku a rozvíjí cit pro své tělo. Ve vlastní Tae-bo lekci přichází na řadu trénink kondice. Techniky používané v Tae-bo, jsou vybrány tak, aby se rovnoměrně trénovaly všechny důležité svalové partie. Důraz je kladen na posílení hlubokých svalů, čímž se následně docílí i vzpřímeného držení těla.
Intenzita lekcí závisí vždy na tom, kdo cvičí. Techniky a kombinace se v programu Basic cvičí ve dvou rychlostech - slow motion a double time.
Je-li něco při Tae-bo důležité, pak je to hudba. V programu Basic se cvičí s hudbou 165 - 175 úderů za minutu. Dá se říct, že Tae-bo je cvičení s rychlou hudbou. Právě rychlost chrání cvičence před zraněním a současně nutí každého pracovat s vyšším svalovým napětím.

 

Pro koho ano, pro koho ne
Odpověď na otázku, kdo všechno může Tae-bo cvičit, je jednoduchá. Každý. Je to cvičení určené pro ženy, muže i děti. Zapojit se může kdokoli bez ohledu na věk, kondice a pohybové dovedností. I zde ale platí, že musíte být schopni naslouchat svým potřebám, zbytečně se nepřetahovat a dobře si načasovat přestávku. Dětem se ale doporučuje začít s tímto cvičením až kolem třináctého roku. Dříve mají problémy s koordinací a mohou mít problémy s dostatečným napětím zádových svalů
Doporučujeme také, aby se lidé se srdečními obtížemi, umělými kloubními náhradami, s artrózou, podobnými onemocněními poradili se svým lékařem.

 

EXTRA INFO
Vznik Tae-bo
Tae-bo „vynalezl“ herec Billy Blanks. Muž, který hrál v řadě filmů a má na svém kontě rovněž několik titulů v různých bojových sportech. Byl mistr světa v karate a šampion v boxu. V roce 1999  trénovali v jeho centru Doro Muller a Frank Magnus, kteří posléze prezentovali Tae-bo poprvé v Evropě.

Nač působí
Na zformování a zpevnění svalových skupin celého těla, důraz je kladen na problémové partie břicha, zad, hýždí

Pomůcky ke cvičení
speciální hudba, zrcadlo, bandáže

Doporučené oblečení
pohodlné oblečení, sportovní boty (pokud chcete)

Jídlo a pití
Voda bez bublinek nebo iontový nápoj. Před a po lekci je možné dát si kousek ovoce či zeleniny

 

Čtěte více:

Jóga

Pilates

Kick box

Bodystyling

Bosu

 

 

 


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků