Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Jak se po porodu zbavit povislé kůže na břiše?

Jak se po porodu zbavit povislé kůže na břiše?



Ačkoliv patří těhotenství i následný porod mezi zcela přirozené fyziologické procesy a očekávalo by se, že se s nimi každé ženské tělo dokáže hravě vyrovnat, opak je většinou pravdou. Extrémní proměny tvaru, hmotnosti i fungování organismu, které provázejí během gravidity každou ženu, s porodem bohužel nemizí - naopak dokážou trápit ještě dlouho poté.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Co můžu jíst po porodu?

Přebytečná kila a cvičení po porodu

Jak na celulitidu po porodu

 

Mezi nejvíc obtěžující následky očekávání potomků patří ukládání tukových zásob do nežádoucích partií, jizvy na břiše, stehnech i hýždích, ale také povislé bříško.

Na vzhledu břicha po porodu se podílí hned několik faktorů. Prvním z nich je genetika - pokud vaše maminka měla po devítiměsíčním maratonu bříško jako ze žurnálu, je velice pravděpodobné, že i vy nebudete mít s centrem těla žádný problém. To samé platí o striích i váhových přírůstcích.

Druhým extrémně důležitým faktorem je to, jak se svým tělem v průběhu těhotenství zacházíte. Pokud budete celou dobu cvičit a hlídat si jídelníček, hrozí mnohem menší riziko, že vám bříško nevzhledně popraská, a že budou mít břišní svaly potíže s návratem do původní podoby.

Cvičením před otěhotněním, ale také v průběhu celého těhotenství, se břišní svaly zpevňují a pak drží velikost bříška na uzdě. Také díky tzv. svalové paměti se po narození dítěte vrátí rychleji do obvyklé podoby. Nic není ztraceno ani v případě, že jste pohyb trošku zanedbávaly a naopak si dopřávaly víc laskomin, než bylo nutné - pomocí cvičení a správného jídelníčku lze dokázat téměř zázraky.

Hned v porodnici vám rehabilitační sestra ukáže cviky na zavinování dělohy. Jedním z nich je jednoduchý (a po devíti měsících nemožnosti ležet na břiše moc příjemný) leh na břiše na malém polštářku. Zpočátku vydržte alespoň pět minut a postupně minuty přidávejte. Další vhodnou aktivitou jsou různá dechová cvičení. Prosté dýchání do břicha aktivuje hluboko uložené břišní svaly a ty se pomalu začnou probouzet ze spánku.

Po přirozeném porodu můžete začít se zpevňováním středu těla přirozeně dřív, než po císařském řezu. Určitě ale nezatěžujte přímé břišní svaly alespoň tři měsíce po porodu, protože tím by se mohl zafixovat jejich rozestup, který zpravidla v průběhu těhotenství vznikne.

Nečekejte, že si s novým členem rodiny najdete čas samy na sebe. Využijte proto péči o dítě jako formu fitness programu - na procházce s kočárem bříško jemně zatínejte a vtahujte, během kojení procvičujte svaly pánevního dna nebo se při uspávání miminka v náručí kývejte v pase jako metronom, abyste stimulovala šikmé břišní svaly.

Určitě jste během růstu bříška hýčkala jeho kůži různými krémy a olejíčky. Nepřestávejte ani po porodu. Krémy sice nejsou nijak zázračné, ale hydratovaná a masírovaná kůže bude lépe prokrvená a bude proto také lépe vypadat.

Prvních pár týdnů po porodu se svým bříškem snažte netrápit. vaše tělo dokázalo úžasnou věc a to, že nevypadá hned jak z obálky časopisu, mu odpusťte. Nevzdávejte se ale ani předčasně - až začnete pravidelně cvičit, posilovat, starat se o domácnost a zkrotíte těhotenské chutě, povolené břicho bude postupně mizet. Je možné, že už nikdy nebude vaše postava vypadat jako před otěhotněním - a to je zcela v pořádku, nicméně určitě stojí za to udělat pro sebe a svůj dobrý pocit maximum.


Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Po porodu zpět ve formě
Zdravý životní styl Po porodu hubněte s rozumem
Cvičení a trendy Cviky, které vás dostanou po porodu do formy