Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Z pecivála běžcem

Z pecivála běžcem



Ukažte své lenosti záda a vyběhněte do terénu. Každým krokem vpřed si zocelíte kondici, podpoříte metabolismus, posílíte svaly a k tomu všemu si ještě vyčistíte hlavu od nepříjemných myšlenek.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Aktivity, které Vám pomohou shodit přebytečná kila

Vyražte ven za sportem!

Jak začít běhat a vydržet?

 

S běháním přichází nové „já“
Ano, pokud se rozhodnete pravidelně běhat, stane se z vás jiný člověk. Přinejmenším po zdravotní stránce. Než se ale dostanete tak daleko, musíte toho lenocha ukrytého v sobě nějak nalákat, aby s nadšením běhal spolu s vámi. Strhnout ho aktivitě není nic lehkého. U lidí panuje představa, že běh je neuvěřitelně namáhavý, proto ho už předem zavrhnou. Přitom právě při běhu se rychle dostavují viditelné úspěchy. Musíte se jen odhodlat k prvnímu kroku.

Jak začít
Nejprve se s během pomalu seznamte. Pokud jste se dlouho žádnému sportu dlouho nevěnovali, pusťte se do tréninku pozvolna. Začátečník by měl vyrážet na trať 3x týdně, optimálně na 30 až 40 minut. Zpočátku můžete střídat běh s chůzí. Podle odborníku to vůbec nevadí, důležité je, abyste zůstali v tempu a vytrváte aspoň 30 minut. První týden můžete začít běhat 8x dvě minuty, mezitím přejdete vždy na dvě minuty na chůzi. Vaše tempo by mělo být takové, při kterém v klidu zvládnete s někým hovořit. V začátcích byste měli vyrážet na běžeckou trať každý třetí den. Výkonnost zvyšujte pozvolně.

Kde běhat
Trasu si můžete v podstatě zvolit kdekoliv. Optimální však je, pravidelně měnit povrch cesty. Na asfaltu je zátěž pro šlachy a klouby vyšší. Proto je dobré poohlédnout se po speciální obuvi, která tento handicap dokáže vyrovnat. Výhodou je, že na tvrdém povrchu se  lépe drží rytmus. Pokud máte možnost běhat na travnatém povrchu, nechte boty doma a zkuste běhat bosí. Perfektně tím posílíte svaly na chodidlech a lýtkách. Běhání na pláži je také fajn, ale plánujte si mnohem kratší trasy než obvykle. Čím je totiž písek měkčí, tím více se nohy namáhají.

Co na sebe
Volte pohodlné oblečení z prodyšných funkčních materiálů, které odvádějí pot od těla, přitom jsou nepromokavé a neprofouknou. Základem je však správná obuv. Investice do speciálních běžeckých bot se vám vyplatí. Běh tak bude šetrnější pro vaše záda i klouby. Kromě toho se vám bude úžasně běhat.


Autor: Monika Kuželová


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků