Fithall magazín

Středa 17.1.2018 svátek má Drahoslav

Cvičení a trendy

Přebytečná kila a cvičení po porodu

Přebytečná kila a cvičení po porodu



S jemným cvičením by se mělo začít hned v porodnici. Spíš, než o fyzický trénink, se jedná o to, aby žena sdělila svému tělu, že už skončila doba lenošení a jedení, a že je potřeba opět něco dělat. Je jasné, že masivní změny, které probíhaly v organismu po dobu těhotenství, nelze zvrátit během týdne - všechno chce svůj čas.

 

ČTĚTE TAKÉ:

I vaše pánevní svalstvo potřebuje trénink

Jak na celulitidu po porodu

Využite kočárek při svém cvičení

 

Po porodu bříško často vypadá, jako by tam ještě jedno miminko čekalo a to mnohé ženy stresuje. Prvním pravidlem cvičení po porodu je dát si čas a netlačit na sebe, druhým respektovat pocity svého těla a třetím pravidlem je nechat zhojit všechny rány (hráz, jizvu po císařském řezu) a teprve pak se vrhat na vylepšování zevnějšku.

Hned v porodnici by se každá žena měla prostřednictvím rehabilitační sestry seznámit s prvními krůčky k návratu kondice - začíná se prostým ležením na břiše, dechovými cvičeními, protahováním a posilováním pánevního dna. O skutečném tréninku může být řeč nejdřív po skončení šestinedělí a v případě císařského řezu ještě mnohem později.

Po narození potomka je zpravidla nejproblematičtější partií břicho. Po šesti týdnech od porodu začněte posilovat obden šikmé břišní svaly a až následně ty přímé. Bohatě stačí provést pár základních cviků doma u televize nebo na posteli. Zpočátku se vyhněte klasickým zkracovačkám a soustřeďte se na cviky, které zapojují celý střed těla i hluboko uložené svaly. Ideální jsou výdrže ve vzporu na předloktí, cviky s malým gymnastickým míčkem nebo balanční cviky, jenž nutí zapojovat také drobné svaly kolem páteře.

Při cvičení byste neměly pociťovat svalovou únavu ani pálení jako při náročném tréninku v posilovně. Tabu jsou rovněž poskoky a otřesy.

Na spalování zásob podkožního tuku je nejlepší aerobní cvičení nebo intervalový trénink. Málokdo má však po příchodu nového člena do rodiny čas, chuť i energii věnovat se tak náročnému tréninku. Vsaďte na tu nejpřirozenější pohybovou aktivitu - chůzi. Procházky s kočárkem nemusí být jak ze zpomaleného filmu. Zkuste přidat na tempu a po cestě si udělejte pár výpadů. Myslete na rovná záda, nehrbte se a pravidelně dýchejte. Při chůzi vtahujte pupík k páteři, tím posílíte také břicho.

Když zastavíte u lavičky, nic nebrání tomu, abyste si udělaly několik cviků na tricepsy, protáhly, nohy nebo zádové svaly. I při nošení miminka myslete na rovná záda, zpevněte paže, zatáhněte břicho a klidně si i s touto živou zátěží dejte pár výpadů nebo výponů na špičkách.

Nečekejte, že vás po porodu přepadne neodolatelná touha po náročném fyzickém cvičení, nebo že na ně budete mít tolik času, kolik byste si přála. Hledejte každou možnost, jak posilovat a cvičit i při běžném denním provozu - zkuste si představit, že váš byt je posilovnou a miminko  závažím, které vám pomůže získat zpět původní kondici. Do cvičení se nenuťte, ale berte ho jako zábavu, díky které získáte zpět svou dřívější postavu.


Po vyčerpávajícím kolotoči kojení, přebalování, vaření a uklízení může být představa běhu po lese absurdní a nesplnitelná. Když se ale odhodláte nazout tenisky a vyrazit ven sama, odpočinete si psychicky, uděláte něco pro svoje zdraví a díky tomu, že budete v pohodě, bude v pohodě i vaše miminko. Tatínkům navíc nějaký čas jen se svým potomkem také prospěje.

 


Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Po porodu zpět ve formě
Zdravý životní styl Po porodu hubněte s rozumem
Cvičení a trendy Fit po porodu