Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Co dělat, když je venku horko?

Co dělat, když je venku horko?



V zimě je sníh, na podzim prší a v létě je zase moc teplo. Vždy se najde nějaká výmluva, proč kvůli počasí nesportovat. Ten, kdo chce ale opravdu něco udělat pro svoje zdraví, postavu i fyzickou kondici, musí hledat způsob, jak to půjde, protože důvody, proč to nepůjde se najdou vždycky a snadno.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Dehydratace - letní strašák

Tipy na hydrataci během sportu

Víte, jak se chovat na slunci?

 

Cvičit v horkém počasí je pro náš organismus náročnější, než pohyb v chladu. V zimě se můžeme obléct do funkčního, teplého oblečení, ale v létě máme jen omezené možnosti, co se sportovního šatníku týče. Tělo se stále snaží ochlazovat prostřednictvím pocení, a také spouští nouzový režim pro šetření energií. I sebemenší pohyb má totiž za následek vyprodukování tepla, a to je v extrémně vysokých teplotách nežádoucí.

Každý člověk snáší horké počasí jinak, a proto je nutné respektovat potřeby svého těla, ne se přizpůsobovat druhým. Pokud tedy víte, že se vám často v teple motá hlava a máte sklony k závratím, není příliš rozumné vybíhat s teplomilnou kamarádkou v rozpáleném dni do lesa. Počkejte, až bude k večeru chladněji a dopřejte si svižnou procházku.

V tropických dnech je pro cvičení optimální dobou časné ráno, nebo naopak večer, kdy slunce tolik nepraží a teploty jsou nižší. Není vhodné namáhat se a vystavovat se přímému slunci přes poledne - pak hrozí riziko úpalu či úžehu, přehřátí organismu i dehydratace.

Pro svůj letní trénink zvolte vhodné oblečení. Snažte se obléct úsporně, ale funkčně. Sáhněte po prodyšných a savých materiálech, které dobře odvedou vlhkost od těla. Dejte pozor na švy, jenž by mohly dřít do kůže i módní kousky z umělých materiálů, způsobující zapaření kůže. Když se chcete hýbat na slunci, nezapomeňte se vybavit ochrannou vrstvou opalovacího krému, kšiltovkou a slunečními brýlemi, které nebudou při sportu překážet.

Pomozte průběžně ochlazovat svůj organismus přísunem velkého množství vody, aby nedošlo k dehydrataci organismu, bolestem hlavy a kolapsovým stavům. Popíjejte po celý den obyčejnou čistou vodu s citronem a mějte ji stále u sebe i během cvičení.

Když je venku hezky, je škoda zavírat se do tělocvičny. V momentě, kdy ale teploty přesáhnou určitou mez, může být dobře větraná tělocvična ideální volbou. Prostory, které jsou klimatizované, naopak vhodné nejsou, protože kvůli prudkým změnám teplot dostává zabrat imunitní systém a je zde větší pravděpodobnost nachlazení.

Skvělou letní volbou jsou všechny vodní sporty nebo pohyb u vody, od které pofukuje příjemný vánek. Jednoznačně lze tedy v tropických podmínkách doporučit plavání, sjíždění řek, surfování, jízdu na šlapadle, házení si s létacím talířem ve vodě, ale také bruslení na stezce podél řeky nebo svižnější chůzi kolem rybníka.

Cvičení je zdravé, ale za určitých podmínek nám může spíš uškodit. Přepínání sil v nesnesitelných vedrech je nerozumné a vyplatí se počkat, až ryska teploměru poklesne. Jestliže nechcete vynechat svůj trénink jen kvůli počasí, cvičte ve stínu, brzo ráno nebo po západu slunce, přiměřeně se oblékněte, hodně pijte a sledujte pocity svého těla. Před i po cvičení se zchlaďte vlažnou sprchou a nezapomeňte ani na jídelníček s množstvím čerstvého ovoce a zeleniny.

 

 

600x250_FITHALL_TV_v1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Upoutávky I na pláži můžete tvarovat své křivky
Cvičení a trendy Jak rychle vyrýsovat postavu aneb ukažte své křivky na pláži
Cvičení a trendy Jak na bolavé svaly? Dalším cvičením?