Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Nejlepší sport pro hubnutí. Nordic walking!

Nejlepší sport pro hubnutí. Nordic walking!



Nordic walking, neboli severská chůze, se v posledních letech stal velmi oblíbeným a rozšířeným sportem. Nejedná se o nic jiného, než dynamickou chůzi s holemi, které jsou pro tyto účely vyrobené.

Chůze s holemi pochází z Finska, odkud se rychlostí blesku začala šířit po celé Evropě. A není divu, že vznikla právě ve Skandinávii - vždyť kdo si někdy při výšlapu na kopec nepomohl pohozeným klackem? A ve Skandinávii je těch kopců požehnaně.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Aerobní cvičení vám vylepší zdraví a náladu

Procházejte se a zhubnete

Turistika zlepšuje kondici, utužuje zdraví a prospívá mysli

 

Chůze jako taková je pro člověka tím nejpřirozenějším a nejprospěšnějším pohybem. Bohužel kvůli nevhodnému životnímu stylu, nadváze, problémech s klouby i páteří a dalším   častým zdravotním omezením, se i běžná chůze stává pro některé jedince náročnou disciplínou. Díky sportovním holím se ale mnoho z těchto potíží odstraní a pak nic nebrání užívat si pohyb plnými doušky.

Nordic walking je zcela univerzální v tom, že ho můžeme provozovat kdekoliv i kdykoliv a nezáleží ani na věku nebo fyzické zdatnosti. Náročnost, tempo i terén si volí každý sám, podle svých možností.

Mezi největší benefity severské chůze patří zlepšení kondice, hubnutí (při tomto sportu je snazší dosáhnou optimální tepové frekvence pro spalování tuku, než při obyčejné chůzi), úprava držení těla, ale také tvorba endorfinů, tedy dobré nálady. Tím, že se při chůzi s holemi zapojuje do práce horní polovina těla, je zatížení pohybového aparátu rovnoměrné a ani při náročnějších výšlapech se nemusíte bát, že by dostaly zabrat jen nohy a hýždě. Díky tomu dosáhnete vyvážené postavy a  harmonického rozvoje všech svalových skupin.

K severské chůzi jsou potřeba jen sportovní hole (určené výhradně pro Nordic walking, nikoliv turistické), vhodná obuv, přiměřené oblečení a správná technika. Ideální je, když vám někdo před vyběhnutím do terénu vysvětlí, jak s holemi chodit a případné nedostatky opraví.

Od holí se nestačí jen náhodně odpichovat nebo je táhnout za sebou. Při kondiční chůzi po rovině se klade důraz na náklon těla, pohyb ramen, pokrčené koleno přední nohy a došlap na plochu paty. Hole přitom nezapichujeme před sebe, ale přibližně do poloviny dráhy rozkročených nohou (přímo do země pod trupem). Když jdeme z kopce, hole zabodáváme za sebe, tělo je napřímené, děláme kratší kroky a kolena necháváme pružit. Naopak při cestě do kopce nakloníme trup dopředu, protáhneme krok, holi zapíchneme maximálně k patě přední nohy a odrážíme se ze zadní nohy a  zadní hole současně.

S výběrem vhodné délky holí by vám měl umět pomoct školený prodavač v prodejně se sportovními potřebami, instruktor Nordic walkingu, nebo se orientujte podle doporučení, která najdete na internetu. Hole existují jak skládací, tak jednodílné a jako u všeho zboží i zde najdete různé cenové kategorie.

Nordic walking si nelze nezamilovat. Hýbete se na čerstvém vzduchu, odlehčíte kloubům, spálíte přebytečné kalorie, posílíte svaly a pročistíte hlavu.

Jako před jakýmkoliv jiným tréninkem se ani před nordickou chůzí nezapomeňte důkladně protáhnout a na protažení myslete i po ní.


Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Chůze nebo běh?
Cvičení a trendy Zhubněte chůzí