Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Děti. Častá výmluva, proč necvičit.

Děti. Častá výmluva, proč necvičit.



Mít doma malé dítě může být skvělou výmluvou, proč necvičit. Může to být ale také výbornou příležitostí pro zapojení vaší fantazie při vymýšlení způsobů, jak cvičit lze.

Zapojení dětí při vlastním tréninku má samozřejmě spoustu nevýhod a komplikací, jako je nemožnost naplno se na pohyb soustředit, nutnost o cvičení víc přemýšlet či větší míra nepohodlí. Na druhou stranu přináší benefity jak pro vás, tak pro dítě.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Proč a jak cvičit s miminky

Využijte kočárek při svém cvičení

Fit po porodu

 

Není nutné zdůrazňovat, že hlavním přínosem cvičení s drobotou je zlepšování vaší fyzické i psychické kondice. Dalším pozitivem je pak to, že během jakékoliv společné činnosti posilujete a budujete vzájemný vztah, dítě bere cvičení jako hru, ale také jako čas, který s vámi stráví a ještě je u toho legrace, protože máma dělá srandovní pohyby.

Děti se učí nápodobou, a když uvidí, že doma běžně cvičíte vy a ještě si je k tomu přizvete, budou to brát jako něco zcela normálního a přirozeného. Pravděpodobnost, že se pro ně pak cvičení stane každodenní součástí života, bude velmi vysoká.

Aby byly děti ochotné trénovat s vámi, musí vnímat aktivitu jako hru, nikoliv jako něco vynuceného a povinného (jak cvičení často vnímají dospělí). V útlém věku jim nemusíte nic vysvětlovat – zkrátka se oblečte do tepláků a cvičte. Když se vám připletou do cesty, použijte je jako závaží a zároveň se snažte, aby je to také bavilo. Dětem, které už řeči rozumí, řekněte, že si budete hrát na cvičení a začněte. Nebuďte překvapení, když se po určité době stane, že vás ke „hře“ vyzve dítě samotné. Berte to jako motivaci a příležitost mít doma alespoň na chvíli svého malého osobního trenéra.

Několik tipů na cvičení s malými dětmi:
Letadýlko Káně: Sedněte si na podložku, pokrčte kolena. Dítě postavte před vaše holeně čelem k sobě a nechte je, aby vás ručkama chytilo za palce u rukou. Holeně položte pod jeho bříško a pomalu se zhoupněte na záda. Několikrát vraťte paty k zemi a pak opět přitáhněte kolena k sobě. Zapojíte břišní svaly a pobavíte i vašeho potomka, protože malé děti pohyb, připomínající let letadla, přímo zbožňují. Když k tomu přidáte patřičný zvukový doprovod, máte vyhráno.

Výtah: Stoupněte si na podložku a rozkročte nohy asi na jeden metr. Dítě postavte před sebe. Pokrčte kolena, zapojte stehna a dítě vezměte v podpaží. Pomalu ho zvedejte vzhůru ke stropu – zapojíte velmi intenzivně stehna, hýždě, ale také záda a ramena. Neprohýbejte se v bedrech a nepředklánějte se, abyste zbytečně záda nepřetěžovali. Potom pomalu opakujte pohyb opačným směrem. Pokud chcete procvičit víc stehna a hýždě, soustřeďte se na krčení a propínání kolen, jako při výpadech. Paže lépe využijete, když zůstanete ve statickém podřepu a budete pracovat jen jimi.

Most: Pro posílení břišních i zádových svalů si klekněte na podložku a opřete o ni dlaně. Natáhněte odzadu obě nohy a srovnejte ramena, boky i kotníky do jedné roviny. Vyzvěte dítě, aby vzniklým prostorem pod vámi prolezlo, jakoby lezlo pod mostem. Druhou, obtížnější variantou je vzpor na předloktí. Cvik je velmi náročný, ale věřte, že i když budete na pokraj sil a vaše dítě bude pod vámi, zatnete zuby a vydržíte.

Po každém cvičení se pak společně protáhněte a odměňte se třeba procházkou do blízkého parku nebo čerstvým ovocným salátem, který po tréninku s malým sparring partnerem vytvoříte.


Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Po porodu zpět ve formě
Cvičení a trendy Cviky, které vás dostanou po porodu do formy