Fithall magazín

Pátek 15.12.2017 svátek má Radana

Cvičení a trendy

Jak se zbavit celulitidy na stehnech a hýždích

Jak se zbavit celulitidy na stehnech a hýždích



Někdy se zdá, že je celulitida závažnějším problémem, než hladomor, války a chudoba. Média prezentují ďolíčky v kůži jako něco nepatřičného a neestetického a svým neustálým nátlakem v podobě článků a reklam na kosmetické produkty nutí ženy zabývat se problémem, který je uměle vykonstruovaný.

Kosmetické firmy se snaží prodat své výrobky všemožnými způsoby a něco tak přirozeného, jako jsou tukové polštáře na stehnech a hýždích se jim náramně hodí. Proto časopisy v roce 1968 vyrukovaly s tímto novým fenoménem a strhly s sebou celé generace žen, které si lámou hlavu nad tím, jak se něčeho tak přirozeného zbavit.


ČTĚTE TAKÉ:

Jak správně posilovat dolní končetiny a hýždě

Znáte svaly dolních končetin? A víte, jak je posilovat?

Znáte svaly hýždí? A víte, jak je posilovat?

 

Celulitida zasahuje především stehna a hýždě, a to v důsledku hromadění tukových buněk a stárnutí podkožního vaziva. Protože je ovlivněna mimo jiné ženským pohlavním hormonem estrogenem, postihuje hlavně ženy. V obdobích, která jsou typická hormonální bouří, jako je puberta, těhotenství, klimakterium nebo užívání hormonální antikoncepce, se pak celulitida zhoršuje.

Pod kůží se nacházejí svazky vaziva, které není příliš pružné. Pokud dojde k nárůstu tělesné hmotnosti, tukové buňky se zvětší, ale vazivo zůstane na místě, a tak se oblasti s nahromaděným tukem derou ven a vytváří vzhled pomerančové kůže.

S věkem i váhovými výkyvy klesá elasticita kůže, ale také aktivita lymfatického systému, a proto jsou ďolíčky nápadnější. Celulitidu však mohou mít i štíhlé ženy, které mají nedostatek pohybu a zadržují vodu v těle.

Abyste minimalizovali riziko pomerančových stehen a v létě se nemuseli v plavkách balit do šátku, snažte se zabránit váhovým výkyvům. Rychlým nabíráním i hubnutím si rozházíte metabolismus, ale také tím velmi utrpí kvalita kůže, která je pak povislá, tvoří se na ní strie, nebo pod ní vznikne celulitida.

Aby Vaše pokožka vypadala jako samet, dopřejte si kůru lymfatických masáží, jež pomohou organismu zbavit se toxinů a rozproudit krevní oběh. Při sprchování střídejte studenou a teplou vodu a poté se ještě sama promasírujte krémem. Jakýmkoliv rozprouděním krve pod kůží v oblasti stehen a zadečku dosáhnete jejího lepšího vzhledu.

Aby Váš lymfatický a cévní systém nezahálel, je nutné pravidelně sportovat. Zlepší se svalový tonus, kůže se vypne a vyhladí, metabolismus začne pracovat na plné obrátky a tělo pak nebude mít důvod uskladňovat si tukové zásoby.

Dnes, kdy většina lidí pracuje v kanceláři, se vlivem dlouhého sezení nebo stání lymfatický systém blokuje a celulitida je ve svém živlu. Když k tomu přičtete úzké kalhoty, které obepínají lýtka, zaškrcují podkolenní jamky i mízní uzliny v tříslech, vysoké kozačky a celodenní sezení s nohou přes nohu, není divu, že tolik žen řeší otoky nohou i celulitidu, i když nadváhou netrpí.

Správný stravovací a pitný režim také hraje významnou roli. Jezte velké množství zeleniny a ovoce, vyhýbejte se nadměrnému solení, smaženým jídlům, bílé mouce i bílému cukru a pijte kvanta obyčejné neperlivé vody. Zkuste omezit kouření, alkohol i kofein. Dehydratace je nejlepším spojencem ďolíčků v kůži.

Jestliže děláte všechno správně, ale celulitida je stále neúprosná, nepropadejte panice a zaměřte se na svoje přednosti. Vzhled kůže má svůj základ v genetice a s tou toho příliš neuděláte.


Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků