Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

I vaše pánevní svalstvo potřebuje trénink

I vaše pánevní svalstvo potřebuje trénink



Pokud ženy cvičí, většinou se  soustředí jen na posilování břicha, hýždí a stehen a na svalstvo pánevního dna zapomínají. Ale i tato oblast potřebuje zpevnit. Pokud je zesláblá, může přivodit řadu problémů, kterými údajně trpí každá čtvrtá žena.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Fit po porodu

Jak posílit svaly pánevního dna

Po porodu hubněte s rozumem

 

Co je to Pelvicore
Jedná se o cvičební techniku, která se zaměřuje na zpevnění vnitřního svalstva – bránice, svaly kolem páteře, břišní svalstvo a pánevní dno. Pokud jsou tyto svaly ochablé dochází ke špatnému držení těla, bolestem zad a samovolnému úniku moči. Toto jednoduché a nenáročné cvičení vynalezla  norská profesorka fyzioterapie Kari Bø, která se přes dvacet let věnuje výzkumu hlavních svalů těla.

Jak pomáhá:
- posiluje pánevní dno, břicho a páteř
- naučí správnému držení těla
- zmírňuje bolesti zad a kloubů
- působí preventivně proti oslabení močového měchýře, zastavuje samovolný únik moči
- zvyšuje sexuální prožitek, vnímavost a intenzitu

Těhotenství i pasivní způsob života oslabuje pánevní svalstvo
Svaly pánevního dna mají vliv na správné držení těla. Většina žen má toto svalstvo ochablé v důsledku těhotenství a porodu. Ale i ženy bez dětí mohou mít s pánevním dnem problémy, pokud vedou pasivní způsob života, zvedají často těžké předměty nebo trpí chronickým kašlem, astma apod. Ochablé svalstvo může způsobit, že při kýchnutí, smíchu nebo cvičení, nekontrolovaně uniká moč. Cvičení Pelvicore je rychlý a jednoduchý způsob, který vám umožní získat kontrolu nad svým tělem a nepříjemným situacím předejít. Kromě toho nezlepšuje jen svalstvo pánevního dna, ale také břicha a páteře, udržuje správný tělesný postoj, zvyšuje tělesnou pohyblivost a také sexuální prožitek. Ochablé svalstvo pánevního dna totiž snižuje intenzity prožitku a často může i za bolesti při pohlavním styku.

Cvičení je nenáročné
Samotné cvičení se skládá z jednoduchých a nenáročných cviků, které by měla zvládnout každá žena. Nepotřebují se žádné speciální pomůcky, ale je nutné pochopit a uvědomit si, kde je svalstvo pánevního dna a jak jej lze správně napnout. Svaly pánevního dna se nachází od přední strany pánve až po kostrč. Zkuste si sednout na židli nebo okraj stolu a zkuste nadzvednout svalstvo uvnitř pánve, aniž byste pánví skutečně pohnula. Hýžďové svaly by měly zůstat povolené, svalstvo pánevního dna by se mělo napnout a opět povolit.

Typy cviků:
1. Lehněte si na břicho, pravou nohu vybočte tak, abyste ležela v pohodlné pozici a čelo si položte na sepnuté ruce. Napněte svalstvo pánevního dna co nejsilněji a v této pozici držte 10 vteřin. Poté uvolněte. Cvičení opakujte asi osmkrát a poté vyměňte nohy tak, že vybočíte levou nohou do strany, a pravá tentokrát zůstane natažená. Techniku můžete změnit, když místo 10 sekundového setrvání, budete v rychlých přeměnách napínat a spínat svalstvo.

2. Lehněte si na levý bok a své levé předloktí opřete o podlahu, aby byl loket pod ramenem. Břišní svalstvo zatahujte ve směru k páteři. Zvedejte pomalu hýždě od podlahy a držte několik sekund nahoře, poté opět uvolněte. Cvičení posiluje postranní svalstvo trupu a pánevní dno. Opakujte šestkrát a poté změňte stranu.

3. Klekněte si na kolena a opřete se o ruce. Vtáhněte břicho a napněte hluboké břišní svalstvo. Pomalu zvedejte pravou paži a současně levou nohu. Vaše tělo je v jedné linii (paže, záda, noha). Poté pomalu i nohu spusťte a vyměňte stranu. Opakujete 10 až 12 krát po dvou sériích. Toto cvičení posiluje především hýžďové svalstvo.


Autor: Monika Kuželová


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Po porodu zpět ve formě
Cvičení a trendy Zpevněte si břicho doma