Fithall magazín

Středa 17.1.2018 svátek má Drahoslav

Cvičení a trendy

Aerobní cvičení vám vylepší zdraví i náladu

Aerobní cvičení vám vylepší zdraví i náladu



Cítíte se unavení, podráždění, zkrátka nejste ve své kondici? Možná byste měli začít s nějakou pohybovou aktivitou, nejlépe s aerobním cvičením, které vašemu organismu zaručeně prospěje.

Co znamená aerobní cvičení
Aerobní cvičení je jakákoliv činnost, která zvýší nejen dechovou a srdeční frekvenci, ale i množství přiváděné okysličené krve ke svalům a orgánům.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Turistika zlepšuje kondici, utužuje zdraví a prospívá mysli

Aktivity, které vám pomohou shodit přebytečná kila

Zhubněte chůzí

 

Druhy aerobního cvičení
Jedná se o činnosti jako jsou aerobic, běh, svižná chůze, plavání, jízda na kole, běžecké lyžování. Tento druh cvičení je zdraví prospěšný, pokud se ovšem provozuje pravidelně alespoň patnáct minut.

 


Vliv aerobního cvičení na člověka


1. Aerobní cvičení posiluje krevní oběh a srdeční sval.


2. Rozvíjí dýchací systém.


3. Zvyšuje elasticitu žil a arterií.


4. Snižuje hladinu krevních tuků.


5. Zmírňuje riziko srdečních chorob snižováním krevního tlaku a zvyšováním hladiny dobrého HDL cholesterolu, jenž zabraňuje škodlivému LDL cholesterolu ucpávat tepny.


6. Stimuluje spalování tukové tkáně.


7. Pravidelné cvičení může snižovat hladinu krevního cukru.


8. Do krve uvolňuje endorfiny a enkefaliny, které působí analgeticky a euforicky. Díky tomu se předchází depresi, předrážděnosti a práh bolestivosti se zvýší. Ženy pak mohou mít i mírnější menstruační bolesti.


9. Pocení při aerobní zátěži rovněž pomáhá vylučovat škodlivé látky a zmenšuje zadržování tekutiny v těle.


10. Aerobní cvičení působí preventivně proti řídnutí kostní tkáně a vzniku osteoporózy.

Jak vidíte, pravidelné cvičení je tou nejlepší investicí, které můžete svému zdraví a kráse věnovat. Za trochu té námahy to rozhodně stojí. Kromě toho psychická pohoda je k nezaplacení. Pokud ještě váháte, pro začátek můžete začít s pravidelnou chůzí. Postupně pak tempo zvyšujte. Jste-li vážně nemocni, poraďte se nejprve s lékařem a ten vám určí, který pohyb a jak často by byl pro vás nejvhodnější.


Autor: Monika Kuželová


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků