Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Jak překonat lenost a jít opravdu cvičit

Jak překonat lenost a jít opravdu cvičit



Od úmyslu k činům vede často dlouhá a někdy nepřekonatelná cesta. Samotné vědomí toho, že něco chceme udělat, ještě neznamená, že k tomu skutečně dojde. To, čemu obvykle říkáme lenost, za sebou ale skrývá mnoho dalších faktorů, které naše chování ovlivňují.

Cvičení je něco, co vyžaduje akci – je nutné vydat nějakou energii, aby k němu vůbec došlo. Zapojit se tedy musí aktivní složka vůle (její pasivní složka Vám pak pomáhá odolat pokušení – to akci většinou nevyžaduje). Pak svou roli hraje také motivace, systém hodnot a priorit jedince. Všechny tyto komponenty jednání můžete ovlivnit tím, že si připravíte pro cvičení a sportování co nejlepší podmínky – vytvoříte si plán.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Cvičíte a stále to není vidět? My víme proč!

První návštěva posilovny - Návod jak na to!

Pohyb pomáhá redukovat váhu hned třikrát

 

Motivace je něco, co naše chování žene vpřed. Představte si proto cíl, kterého chcete dosáhnout. Vytvořte si představu svého ideálního těla, sebe, jak se za pár měsíců obdivně prohlížíte v zrcadle, nebo jak se hrdě nesete po pláži. Tuto představu si vybavte vždy, když máte chuť svou snahu vzdát. Nemotivujte se svými starými fotografiemi, kde nejste zrovna fit – určitě to mělo svůj důvod. Snažte se myslet pozitivně a motivovat se spíš příjemnými fantaziemi.

Optimální podmínky pro cvičení vytvoříte tím, že se zamyslíte nad možnostmi, které ve svém současném životě máte. Pokud bydlíte daleko od parku, není příliš pravděpodobné, že tam budete chodit běhat. Jestli je posilovna na druhém konci města, asi se Vám tam také chtít nebude. Když nemáte rádi studenou vodu, nenuťte se do plavání. Zmapujte možnosti v bezprostřední blízkosti Vašeho bydliště nebo práce. Zjistěte otevírací doby sportovišť ve Vašem okolí a poptejte se kamarádek, zda by se k Vám náhodou nechtěly připojit.

V diáři si týden dopředu rozepište časy sportovních lekcí, kterých se zúčastníte a domluvte se s někým, kdo půjde s Vámi – budete zavázáni nejen sobě, ale také kamarádce a rušit aktivitu pak nebude tak snadné.

Do kufru auta či do tašky s věcmi do práce si přibalte sportovní oblečení a tenisky a jděte cvičit hned po skončení pracovní doby. Největší chybou je přijít domů a posadit se - přinutit se pak znovu vstát a jít se někam hýbat vyžaduje nadlidské úsilí.

Pokud během dne přemítáte o tom, zda jít či nejít cvičit, zda nezrušit sraz s kamarádkou a nezalézt raději do postele s knihou, přestaňte. Sabotující myšlenky ihned zastavte a na cvičení se zkuste dívat jako na povinnost - jako je chození do školy nebo do práce. Z cvičení by se měla časem stát podobná samozřejmost.

Pokud s leností opravdu bojujete a sami sebe motivovat nedokážete, najděte si trenéra, který na Vás bude čekat. Existuje také mnoho uzavřených sportovních lekcí, kde se lidé vzájemně znají a pak je mnohem těžší na trénink nepřijít. Na někoho může také fungovat předplacené členství ve fitness klubu.

Rozlišujte mezi leností a únavou. Pokud jste aktivní a cvičíte pravidelně, vůbec nevadí, když na chvíli trénink vynecháte.

Skoro nic v životě není zadarmo, proto nečekejte, že se stane zázrak a najednou Vás přepadne neodolatelná touha po pohybu. Sbalte si do tašky tepláky a triko, odvahu zkusit něco nového, trošku se překonejte a jednejte. Hodiny ležení na gauči litovat možná můžete, ale hodiny, kdy děláte něco užitečného pro své zdraví a kondici nikdy litovat nebudete. 

Autor:Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Stres zažeňte pohybem!
Cvičení a trendy Pohybová aktivita a její vliv na člověka
Cvičení a trendy Cvičte a bude se vám lépe spát