Fithall magazín

Středa 17.1.2018 svátek má Drahoslav

Cvičení a trendy

Pilates: cvičení jednadvacátého století

Pilates: cvičení jednadvacátého století



Asi před deseti lety začala cvičební metoda pilates pronikat do našich tělocvičen a domácností – a okamžitě zapůsobilo jako zjevení. Nikomu se nechtělo věřit, že jednoduché pomalé pohyby mohou udělat s kondicí nějaké zázraky. A vidíte, udělaly.

V současnosti patří pilates mezi nejpopulárnější metody, oblibu si v něm našli i mnohé celebrity, jako je Madonna, Dustin Hoffman či Sharon Stone. A nová ikona jedenadvacátého století byla na světě.

Co je vlastně pilates?

Jedná se o soubor asi 500 efektivních cviků, které se provádějí pomalu a precizně, v naprosté shodě s dýcháním a přesně daným postavením jednotlivých částí těla. Ke správnému provedení jednotlivých cviků je potřeba velkého soustředění, které kromě správnému provedené cviků zvyšuje i jejich intenzitu. Nezasvěcenému pozorovateli může pilates připadat jako úplně jednoduché, nenáročné cvičení.

Obrovskou výhodou pilates je, že je velmi šetrné k lidskému tělu. Neničí klouby, extrémně nenamáhá a přitom efektivně a propracovaně protahuje, natahuje a posiluje všechny svaly.  „Pilates je založeno na tom, že v harmonii protahuje a zároveň posiluje,“ vysvětluje instruktorka pilates Hana Císařová.  To ovšem neznamená, že se při něm nenadřete. Naopak.

Ze studia do fitness
Pilates bylo pojmenováno po jeho zakladateli Josephu Pilatesovi, který se celý život se zabýval tělesným rozvojem. Než vyvinul svou unikátní metodu, mimochodem bylo to v první polovině 20. století, zabýval se boxem, gymnastikou, jógou i silovým tréninkem. Svou metodu zdokonaloval až do své smrti v roce 1967.

Cvičení nejdříve praktikoval s tanečníky a baletkami v New Yorku, jako součást rekonvalescence po úrazech a náročných trénincích. Proto také dlouhá léta trvalo, než se o novém způsobu pohybu dozvěděla širší veřejnost. Prospěšnost a šetrnost k organismu způsobila stále větší poptávku, dnes není dobré studio, které by lekce pilates nenabízelo.

Co umí pilates?
• Zvyšuje ohebnost
• Posiluje a tvaruje svaly
• Zlepšuje a uvolňuje funkčnost kloubů
• Zlepšuje držení těla
• Pomáhá řešit svalové dysbalance
• Zlepšuje koncentraci, koordinaci a rovnováhu
• Zlepšuje dýchání, zvyšuje kapacitu plic
• Je prevencí inkontinence
• Lze cvičit i při osteoporóze

Kdo může cvičit?
Odpověď je snadná – každý. Pilates je vhodné pro všechny věkové kategorie, seniory nevyjímaje. Pilates mohou cvičit i těhotné ženy. Cvičit může i člověk, které se v životě pořádně nehýbal, lze ho totiž přizpůsobit individuální kondici. Pokud má tedy někdo problém se zvládnutím nějakého cviku, instruktor mu poradí snadnější verzi. Jako při každém pohybu, je důležitá pravidelnost, ideální je trénovat minimálně dvakrát až třikrát týdně. Víte, proč mají cvičit těhotné ženy?



Zdroj: www.babyweb.cz


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Cvičením proti bolesti krční páteře
Cvičení a trendy Cvičit můžete i v těhotenství - 1. díl
Cvičení a trendy Troufnete si na jógu? Poradíme Vám, jak začít.