Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Pohyb pomáhá redukovat váhu hned třikrát

Pohyb pomáhá redukovat váhu hned třikrát



Věděli jste, že cvičení napomáhá redukci váhy hned trojím způsobem? Chcete-li opravdu výrazně zhubnout ke zdravé stravě přidejte i pravidelný pohyb. Ten vám umožní dosáhnout vysněné váhy mnohem snáze, než-li pouhá střídmost v jídle.

1. Okamžitý výdej energie
Počet kalorií spálených během zátěže se na první pohled nemusí zdát až tak vysoký. Například stokilový člověk vydá při jízdě na kole nebo při plavání za půl hodiny tisíc kilojoulů, což je energetická hodnota například 40g čokolády, 250 g kuřecích prsíček nebo kila rajčat. Pokud však tento člověk sportuje doporučených padesát minut, spálí už během cvičení dietní oběd, jehož energetická hodnota by se měla pohybovat kolem 1300 - 1600 kilojoulů.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Hubnutí začíná v hlavě

Hubnutí se náhle zastavilo. Proč a co s tím?

Chcete zhubnout? Snídejte!

 

2. Zvýšení bazálního metabolismu po pohybové aktivitě
Náš organismus i v naprostém duševním a tělesném klidu spotřebovává energii, aby si zachoval všechny životní funkce. Této minimální hodnotě energie říkáme bazální (neboli klidový) metabolismus. Po jedné hodině intenzivnějšího cvičení metabolismus pracuje až 48 následujících hodin ve vyšších otáčkách než obvykle. Co se vlastně děje v těle po ukončení pohybové aktivity? Svalové buňky mají vyčerpané glykogenové zásoby, proto vyžadují vyšší dodávku energie. Tu berou nejenom z jídla, ale také z vnitřních tukových rezerv. Takže kalorie spálíte nejen během tělesné aktivity, ale i po tréninku. Dokonce se dá říct, že pravidelné zrychlování metabolismu přináší dlouhodobě významnější ztráty kalorií, než okamžitý výdej při cvičení.

3. Budování svalů, které i v klidu spotřebovávají energii z tuků
Svaly patří k orgánům, které jsou nejnáročnější na spotřebu energie. Čím více svalů tedy máte, tím větší je váš klidový metabolický výdej. Budování svalů je tedy velmi vhodné nejen pro hubnutí, ale také pro udržení ideální hmotnosti. Naopak v případě, že snížený energetický příjem nedoplníte cvičením, ubývají kila většinou i ze svalů. Pokud člověk hubne jen na základě diety, pochází asi čtvrtina hmotnostních úbytků ze svalové tkáně. Tím si samozřejmě snížíte klidový metabolismus a dále hubnete s většími obtížemi (často se redukce váhy zastaví). Když ale k dietě budete cvičit alespoň dvakrát týdně po dobu 30 minut, svalovina se při redukci váhy nemusí ztrácet vůbec.

Díky samotnému cvičení ale dosáhne ideální váhy málokdo. Pohyb znamená 30%  úspěchu při hubnutí, změna stravovacích návyků zbylých 70%. Nejlepší cestou k trvalé redukci váhy bez zdravotních rizik a nepříjemného jo-jo efektu je proto kombinace diety a vhodného pohybu.


Zdroj: Gabriela Knosová/Institut kompliment


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Zdravý životní styl Buďte zásadoví a zhubnete!
Zdravý životní styl Nehubnete? Otestujte si moč!
Zdravý životní styl Chcete zhubnout? Máme zaručené tipy!