Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Jak správně posilovat břicho

Jak správně posilovat břicho



Na otázku, jak správně posilovat břicho, neexistuje jednoduchá odpověď. Velmi totiž záleží na cílech, které si stanovíte, a od nich se teprve odvíjí konkrétní plán. Trénovat břišní svaly můžete za různým účelem – někdo chce zpevnit břicho kvůli bolestem páteře, další touží po vypracovaném pekáči buchet a ženy se obvykle snaží, aby bříško bylo ploché a nerýsovalo se pod přiléhavým oblečením.

Břišní svaly by se měly podílet na vzpřímeném držení těla. Pokud máte břicho slabé, dochází k lordóze bederní páteře a tím pádem k bolestem, ať už v oblasti beder, nebo následně v dalších částech zad. Posílením břišních svalů bederní páteř zpevníte a zafixujete, páteř se srovná do přirozené, fyziologické polohy a bolesti odezní. Za tímto účelem je vhodné zaměřit se na trénování svalů, které jsou uloženy hluboko v břiše, protože právě ty se na držení těla podílejí nejvíc. Povrch břicha může být pokrytý tenkou vrstvou tuku a jednotlivé svaly nemusí být vidět, protože jsou ukryté vevnitř, ale pokud jsou silné a zapojují se správně během pohybu, stání i sezení, máte nad bolestmi téměř vyhráno.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Zpevněte si břicho doma

Znáte svaly břicha? A víte, jak je posilovat?

Jak se zbavit tuku na břiše

 

Hluboko uložené břišní svaly skvěle posílíte cvičením jógy nebo pilates, které se na jejich opěrnou a stabilizační funkci přímo zaměřují. Dál existují lekce s podobným záměrem, jež využívají nestabilní plochy (BOSU) nebo se soustředí jen na procvičení středu těla (tzv. core).

Získat ploché břicho nebo dokonce viditelné břišní svaly je ještě o něco složitější. Pro dosažení bříška, které není vypouklé, musí být posíleny hluboko uložené svaly, které nedovolí vnitřním orgánům a nesprávnému držení těla narušovat siluetu, ale také svaly povrchové, uložené pod kůží. Dalším zádrhelem je, že ať máte břišní svaly silné sebevíc, pokud jsou pokryté vrstvou podkožního tuku, nikdy viditelné nebudou. Proto je nezbytně nutné zaměřit své úsilí také na aerobní trénink a na správný jídelníček. Dalo by se říct, že větší vliv na vzhled břicha má právě strava a aerobní trénink, než posilování samotné.

Dalším faktorem, který hraje roli při dosahování vysněného břicha je genetika. Tendence pro ukládání tuku v oblasti pasu je dědičná a jedinci s takovými dispozicemi to mají o dost těžší. To však neznamená, že by se měli vzdávat, ale naopak svoje úsilí zdvojnásobit!

Co se týče posilování samotného, velký důraz by měl být kladený na správnou techniku cviků, protože při nesprávném provedení velmi trpí páteř. Při nevhodně zvolené zátěži nebo chybném cvičení se zapojují svalové skupiny, které mají s břichem málo společného (např. svaly kolem bederní páteře nebo svaly bedrokyčlostehenní) a trénink je pak neefektivní, ale také nezdravý.

Snažte se břicho posilovat vždy komplexně, to znamená procvičit horní i spodní část přímého břišního svalu, ale také svaly šikmé i svaly pánevního dna. Po tréninku nechejte břicho dostatečně zregenerovat – někdo je schopný díky rychlé regeneraci organismu cvičit denně, jinému vyhovuje delší doba pro odpočinek. Do tréninku zapojte jak dynamické cviky (např. klasické zkracovačky), tak cviky statické (vzpory na předloktí), aby Vaše svaly na trénink opravdu reagovaly. Při posilování se nevyhýbejte pocitům pálení – ty Vám jen oznamují, že svaly opravdu zabírají, a že se v nich děje něco pozitivního.


Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Stres zažeňte pohybem!
Cvičení a trendy Pohybová aktivita a její vliv na člověka