Fithall magazín

Pátek 15.12.2017 svátek má Radana

Cvičení a trendy

Procházejte se a zhubnete

Procházejte se a zhubnete



Chůze vám pomůže s nadváhou i bez změny v jídelníčku. Stačí pravidelná třicetiminutová chůze šest dní v týdnu a váš obvod pasu se zmenší.

Zdravotníci odhadují, že ve Spojených státech trpí asi čtvrtina dospělých metabolickým syndromem, což jsou rizikové faktory, které zvyšují pravděpodobnost výskytu onemocnění srdce, cukrovky a mrtvice. V České republice to je 25% žen a 32% mužů. Lidé s touto diagnózou mají nejméně tři z pěti příznaků metabolického syndromu - nadváhu, vysoký krevní tlak, vysokou hladinu škodlivých triglyceridů, nízkou hladinu tzv. zdravého cholesterolu a vysokou hodnotu krevního cukru.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Turistika zlepšuje kondici, utužuje zdraví a prospívá mysli

Zhubněte chůzí

Nedostatek pohybu může zabíjet stejně jako kouření

 

Vědci proto zkoumali vliv různé intenzity cvičení u 171 mužů a žen středního věku s nadváhou. Před zahájením výzkumu mělo 41%  z nich symptomy metabolického syndromu. Na konci osmiměsíčního cvičebního programu to bylo jen 27%.

Lidé, kteří cvičili nejméně intenzivně - chodili na třicetiminutovou procházku po šest dnů v týdnu (přibližně ušli 18 kilometrů) výrazně zlepšili svůj zdravotní stav. Na rozdíl od těch jedinců, kteří cvičili nejvíc a uběhli 27 kilometrů za týden, tak svůj stav zlepšili už jen mírně.

Účastníci testu, kteří cvičili velmi dynamicky po krátkou dobu, nezlepšili svoje výsledky tolik, jako ti, kteří cvičili méně intenzivně, ale mnohem déle. Je tedy mnohem lepší cvičit s mírnější intenzitou každý den než s větší námahou jen pár dnů v týdnu.

Dobrá zpráva pro jedince se sedavým zaměstnáním je, že nemusí běhat každý den v týdnu, aby zlepšili svoje zdraví, ale postačí, když se po každé večeři půjdou projít po okolí.

Všichni, kdo cvičili, ztratili za osm měsíců na obvodu pasu několik centimetrů, zatímco necvičící skupina přibrala přibližně půl kilogramu a přes centimetr kolem pasu. I když to možná není mnoho, podle amerických vědců se tak za jedno desetiletí přibere deset kilogramů a 25 centimetrů v pase.


Autor: Monika Kuželová


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Chůze nebo běh?
Cvičení a trendy Stres zažeňte pohybem!
Cvičení a trendy Pohybová aktivita a její vliv na člověka