Fithall magazín

Pátek 15.12.2017 svátek má Radana

Cvičení a trendy

Cyklistika na podzim

Cyklistika na podzim



Podzimní slunečné dny a nádherná paleta barev láká k výletům na kole. Nezapomínejte ale na dobré vybavení, aby vás nezaskočil déšť ani mráz.

Jak vyzrát nad počasím

Při podzimní jízdě kole je třeba dávat pozor na prochladnutí, ačkoli za okny svítí slunce. Na otevřených rovinách obvykle fouká vítr, který ochlazuje. V lese a kolem řek bývá zase teplota nižší než v okolí. Proto je třeba oblečení vrstvit, udržovat v teple záda a kolena, a chránit se proti větru a proudění vzduchu. Jestliže to naopak s oblečením přeženete a bude vám teplo už při vyjetí, riskujete při jízdě zapaření a následně prochlazení.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak si vybrat správné  kolo

Vyražte ven za sportem

Jak se správně hýbat a jíst po padesátce

 

Co vybrat
Doporučuje se používat aerodynamické oblečení s vysokou elasticitou. Osvědčený je prodyšný, rychleschnoucí materiál Cool dry, který udržuje tělo v optimální teplotě a v suchu. Dalším z materiálů je Comprex, z něhož se vyrábějí elastické cyklokalhoty. Funkční oblečení navíc podpoří váš fyzický výkon. Vytváří ideální tlak na kůži, povzbuzuje činnost krevního oběhu a přispívá k udržování optimální termoregulace organismu. Díky tomu nebudete ani po náročnějším cyklo výletu pociťovat nepříjemnou ztuhlost svalů.

Podzimní nástrahy

S ohledem na počasí volte délku cyklo výletu i terén tak, abyste měli možnost bezpečných zastávek. Nejvíce problémů způsobuje vlhké listí a blátivé cesty. Další potíže způsobují jízdní chyby, nejčastěji špatný odhad sjízdnosti terénu, ale i nezvládnutí techniky brzdění, zatáčení, či nepřiměřená rychlost jízdy. V každém případě byste měli mít na hlavě cyklistickou helmu. Ve slotě se raději nikam nevydávejte, a věnujte se náhradní fyzické aktivitě. Plavání, cvičení v tělocvičně, ale i masáže nebo pobyt v sauně přispějí k regeneraci vašeho těla i k obnovení psychických sil.

Užitečné tipy na oblečení:

 

Cyklistické triko - oproti běžnému bavlněnému neprofoukne, a lépe se z něho odpařuje pot. Díky antibakteriální úpravě nezapáchá a nemá pachovou paměť.

 

Cyklistické kalhoty – lehké aerodynamické  kalhoty z materiálu Comprex zahřívají svaly, zvyšují výkonnost, podporují svalovou hmotu a pomáhají předcházet úrazům.

 

Kompresní návleky na ruce a na nohy – podporují výkonnost i následnou regeneraci organismu. Extrémně vysoká kompresní elasticita poskytuje požadovaný tlak, přenášený na svalstvo, tvaruje tělo a zeštíhluje. Návleky pomáhají odvádět pot od pokožky, jsou rychleschnoucí a skvěle regulují teplotu.

 

Cyklistické boty - jsou pevné pro jízdu a pohodlné v chůzi, hodí se i kotníčkové.

 

Bunda s možností odepnutí rukávů - zůstává cyklistický dres s krátkým rukávem z voděodolné, prodyšné a větru vzdorné membrány. Spolehlivě chrání tělo od ledvinových partií až po krk.

 

Pláštěnka – nejlepší je skladná, lehká z materiálu lightMESH, který rychle schne a vyniká výbornou prodyšností.

 

Pokrývka hlavy - přestože ji před chladem částečně chrání helma, je dobré mít buď šátek, nebo cyklistickou čepici.


Cyklistické rukavice - ze syntetické kůže s vysokou elasticitou jsou protiskluzové, chrání proti oděru a při delších jízdách ruce tolik nebolí. V chladnu prokazují mimořádnou službu.

 


Zdroj: www.silvini.com


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Stres zažeňte pohybem!
Cvičení a trendy Pohybová aktivita a její vliv na člověka
Cvičení a trendy Cvičte a bude se vám lépe spát