Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Chcete mít pěkná prsa? Poradíme Vám.

Chcete mít pěkná prsa? Poradíme Vám.



Posilování prsních svalů je lehce kontroverzím tématem. Muži o silné a vypracované svaly této oblasti stojí, protože ochablý hrudník právě přitažlivě nevypadá. Naopak ženy se často posilování prsních svalů bojí a představují si, že budou jako kulturistky, kterým jejich ženské tvary kvůli činkám zmizely. Každá žena by ale měla svalstvu na hrudníku věnovat pozornost - díky němu totiž mohou prsa vypadat pevnější, větší a přitažlivější.

Ňadra žen jsou tvořená mléčnou žlázou a tukovou tkání a její množství je dáno geneticky. Podloží je ale právě svalovina, která má na tvar prsou velký vliv. Nemusíte se bát, že se tréninkem prsních svalů z Vašeho hrudníku stane plochá dráha – přiměřeným cvičením s činkami nebo s váhou vlastního těla nic takového rozhodně nehrozí.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nosíte správnou podprsenku?

Jak vybrat správnou podprsenku

Hezčí prsa bez skalpelu

 

Abyste efektivně zpevnili přední část hrudníku, můžete vyzkoušet bezpočet možností. Jestliže cvičíte doma, pořiďte si malý gymnastický míč (overball) a uchopte míč do rukou. Stiskněte ho mezi dlaněmi ve výšce Vašeho hrudníku, srovnejte předloktí do roviny se zemí a s výdechem míček silou stlačte. V krajní fázi chvíli vydržte a s nádechem povolte. Cvik opakujte alespoň 12 x ve čtyřech sériích.

Dalším skvělým cvikem na prsní svaly jsou úplně obyčejné kliky. Klidně při nich zůstaňte klečet na kolenou a dlaně položte daleko od sebe. Pomalu s nádechem přibližujte trup k zemi a s výdechem se odtlačte zpět nahoru. Při provádění kliků neprohýbejte bedra.

Když se rozhodnete zavítat do posilovny, najdete různé stroje, které jsou na tuto partii zaměřené (bench press, pec-deck). Vyzkoušejte některé ze speciálních strojů, jež Vám umožní rovnoměrné zatížení obou stran těla, nebo si zacvičte s činkami – jednoručkami, u kterých si sami zvolíte optimální hmotnost. Pokud cvičíte na strojích, vyberte si zátěž, kterou zvládnete odtlačit přibližně 12 x, ve čtyřech sériích. Vždy je lepší cvičit s menší váhou a správně, než s velkou, ale špatně. Naopak ani příliš lehké závaží nebude pro svaly dostatečným stimulem.

Nenápadně můžete posilovat také během dne, a to tak, že zkrátka zatlačíte dlaně proti sobě ve výšce hrudní kosti, chvilku vydržíte a poté povolíte, nebo při dlouhé poradě v práci stlačujte ze strany opěrky židlí.

Prsní svaly jsou relativně náchylné na přetrénování, zvlášť u těch, kteří je pravidelně neprocvičují. Po každém posilování je proto důkladně protáhněte. Zkracováním prsních svalů může totiž docházet ke svalovým dysbalancím a potížím s dýcháním a páteří.

Tak, jako u jiných svalových skupin platí pravidlo, že po zátěži by měla následovat alespoň jednodenní pauza, aby svalová vlákna mohla zregenerovat a prsní svaly následující den nebolely.

Nikdy si při cvičení nezapomeňte sportovní podprsenku, která zabrání otřesům a nepříjemným pocitům. Zvlášť ženy s vyvinutějším hrudníkem mohou například při běhu prsní tkáň nepřiměřeně zatěžovat. Ať už máte prsa jakékoliv velikosti, při sportování je chraňte, protože i u méně obdařených žen při otřesech prsní žlázy velmi trpí.

Hezký výstřih si zajistíte pravidelným posilováním, ale také zdravě vypadající pletí. Abyste efekt cvičení podpořili, kůži promazávejte a masírujte, nebo se nechte namasírovat třeba od partnera. Nezanedbávejte ani kvalitní a pestré stravování, bez kterého Vám cvičení přinese jen malý díl úspěchu.


Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Nezapomínejte na paže. Ochablé paže nikoho nezaujmou.
Cvičení a trendy Štíhlá díky plavání. Jde to!