Fithall magazín

Pondělí 11.12.2017 svátek má Dana

Cvičení a trendy

Protáhněte se v práci - 10 důvodů, proč cvičit v práci

Protáhněte se v práci - 10 důvodů, proč cvičit v práci



Dnes snad už každý ví, že sedavý životní styl a trávení nekonečného času na kancelářské židli vede nejen k bolestem pohybového aparátu, ale také k přibírání hmotnosti a ukládání tukových zásob do oblasti pasu. Sezení by se dalo s mírnou nadsázkou přirovnat ke kouření - tak moc je pro člověka nezdravé.

 

Abyste těmto nepříjemným důsledkům práce za monitorem počítače zabránili, je vhodné najít si během dne několik minut, kdy trpící tělo protáhnete a svalům i kloubům ulevíte.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Protáhněte se v práci - sedíte správně?

 

Je zřejmé, že nebudete během pracovní doby podnikat dlouhá a náročná aerobní nebo posilovací cvičení, ale na strečink si čas zvládne najít určitě každý. Zde je 10 důvodů, proč s cvičením začít:

1. Ulevíte krční páteři
– při práci na počítači mají lidé mnohdy tendenci vysunovat bradu dopředu a tím deformují přirozené zakřivení krční páteře. Navíc vlivem stresu svaly v okolí krční páteře i šíjové svaly tuhnou a mohou pak způsobovat bolesti hlavy. Kdykoliv během dne si protáhněte krční páteř i šíjové svaly úklony do strany k ramenům, pak přitáhněte bradu šikmo k rameni a nakonec s rovnými zády pomocí rukou přibližte bradu k hrudníku.

 

2. Pomůžete Vašim bedrům – bedra jsou dalším velmi problematickým místem páteře. Kvůli málo pevným břišním svalům a kroucení se na židli při hledání pohodlné pozice, jsou právě bedra často přetěžovaná. Zkuste se proto vsedě na židli na chvíli předklonit ke stehnům a oblast beder prodýchejte nebo se dlaněmi opřete o desku pracovního stolu a s výdechem vyhrbte páteř ke stropu. Pro procvičení bederní páteře je velmi vhodné střídat sezení na židli se sezením na gymnastickém míči.

3. Rozproudíte lymfatický systém – vlivem nošení těsných kalhot, dlouhodobého trávení v kancelářské židli, ale také častého překládání nohy přes nohu je utlačovaný lymfatický systém těla. Lymfatické uzliny, které se nachází v oblasti třísel, jsou stlačovány a nemají tedy dostatek prostoru pro plnění své funkce. Abyste lymfu v těle rozproudili, stoupněte si vedle stolu, zanožte jednu nohu a protlačte boky dopředu. Poté nohy vyměňte. Protáhnete stehna, ale hlavně oblast třísel a lymfatických uzlin.

4. Utvoříte prostor pro vnitřní orgány – kvůli těsné gumě sukně nebo kalhot a zatahování břicha z estetických důvodů trpí během pracovní doby také Vaše vnitřní orgány. Zkuste si proto občas stoupnout a prodýchat tuto oblast tak, že s každým nádechem vystrčíte pupík co nejdál před sebe a s výdechem ho naopak vtáhnete k páteři. Posílíte hluboké břišní svaly, ale také dopřejete dostatek kyslíku i místa právě vnitřním orgánům, které pak budou pracovat lépe.

5. Pročistíte si hlavu
– ať si najdete na cvičení dvě minuty nebo celou půlhodinu, protahováním a cvičením v práci si skvěle psychicky odpočinete. Na chvilku změníte druh činnosti a tím ulevíte Vaší mysli. Uvidíte, že po odcvičení několika protahovacích cviků se Vám bude pracovat lépe, zlepší se soustředění a Vaše práce bude efektivnější. Během cvičení zkuste na pracovní povinnosti nemyslet.

6. Zbavíte se napětí – jestliže jste prací stresovaní, můžete si cvičením pomoct od napětí. Pořiďte si posilovací gumové kolečko nebo míček a během práce je mačkejte. Zapojíte svaly předloktí i zápěstí, takže kromě odbourání stresu také ulevíte zápěstí od jednotvárných pohybů s počítačovou myší, které Vám mohou způsobit zánět karpálního tunelu.

7. Zabráníte otokům – nohám sezení ani dlouhé stání obecně neprospívá, protože lymfa nemá možnost volného průtoku. Tím pádem mohou vznikat otoky a můžete mít pocit, jako byste měli nohy z olova. Proti otékání pomůže položit si nohy na chvíli nahoru, protáhnout je a kousek se projít. Rozproudíte krev i lymfu a minimalizujete riziko vzniku křečových žil.

8. Přestanete myslet na jídlo
– během práce u počítače a v kancelářích vůbec má mnoho lidí stále chuť na něco dobrého. Pokud Vám kolegové nabízejí pochutiny nebo saháte do šuplíku po sladkostech a burácích, cvičení odvede Vaši pozornost. Protažením svalů si lépe uvědomíte potřeby Vašeho těla a máte možnost rozmyslet si, zda máte opravdu hlad, nebo Vás jen honí mlsná.

9. Posílíte svaly
– dokonce i na židli se dá posilovat. Sesuňte boky před židli, opřete se o ruce a proveďte pár cviků na tricepsy, odlepte záda od opěrky a zapojte břišní svaly nebo zatlačte dlaněmi silou do stolu, abyste cítili zapojení horní části zad a paží. Cvičení nemusí být náročné, ani trvat dlouho a přece za určitý čas můžete vidět výsledky.

10. Cvičíte a jste za to placení – pokud bojujete s nedostatkem času na cvičení, když jste doma, využijte možnost cvičit v průběhu pracovního dne. Výhodou je, že se zbavíte stresu a občerstvíte svoji mysl, takže budete v práci výkonnější a Váš šéf si proto stěžovat určitě nebude.

 

 

Najděte si 5 minut během své pracovní doby a protáhněte se. Zkusit to můžete například s naší trenérkou Veronikou Červenkovou.

 

Protahnete-se-v-praci-10-duvodu-proc-cvicit-v-praci.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Zdravý životní styl Protáhněte se v práci - sedíte správně?