Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Využijte kočárek při svém cvičení

Využijte kočárek při svém cvičení



Jestliže máte doma ratolest, která se vozí v kočárku, ale zároveň často nemůžete sehnat hlídání, abyste mohla navštívit svou oblíbenou lekci ve fitness centru nebo si jít zaběhat, nezoufejte. Využijte kočárek jako cvičební pomůcku a park v blízkosti bydliště jako prostor pro zlepšování fyzické kondice.

Dnes už je zcela běžné, že lidé cvičí venku a pohledy okolních kolemjdoucích ignorují. Zkuste si na další procházku s kočárem nazout tenisky a obléct legíny a udělejte něco také pro svoji postavu. Zde je několik tipů na nejlepší cviky s kočárkem:

1. Zadeček a stehna: Nejefektivnějším, ale zároveň nejjednodušším cvikem během procházky s kočárem jsou výpady. Chyťte se madla kočáru oběma rukama. Lokty nechte téměř propnuté a proveďte výpad vpřed při každém kroku. Střídejte nohy a hlídejte, aby se koleno přední nohy nedostalo před patu. Zadním kolenem se zastavte přibližně dvacet centimetrů nad zemí. Při cvičení neprohýbejte záda a pravidelně dýchejte. Zkuste nohy vystřídat alespoň 10x.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Aktivity, které Vám pomohou shodit přebytečná kila

Cviky, které Vás dostanou po porodu do formy

Fit po porodu

 

2. Hýždě: Nechte ruce volně položené na madlu kočárku. Po každém kroku zanožte Vaši nohu - vytáhněte s výdechem patu nahoru, ale neprohýbejte se přitom v bedrech ani se nepředklánějte. Koleno zůstává téměř propnuté a nohy se opět pravidelně střídají. Po chvíli byste měla cítit jemné pálení ve Vašich hýžďových svalech. Tento cvik navíc můžete spojit s výpady a tím se stane cvičení ještě efektivnější.

3. Paže: Madlo kočáru můžete využít k posilování Vašich paží. S výdechem jemně zatlačte dlaněmi proti madlu. Lokty nechte blízko u těla a pouze pohybem předloktí zkuste nadzvednout přední kola kočárku kousek nad zem. Pomalu povolte a vraťte kočár zpátky. Drobný pohyb bude působit na dítě jako houpání a Vy přitom zapojíte tricepsy a ramena. Poté zkuste dlaně podsunout pod madlo a naopak nadzvedněte zadní kolečka. Vnímejte práci Vašich bicepsů, ale také zádových svalů.

4. Kardio s kočárem:
Běh s kočárkem není úplně vhodný, ale rychlá chůze vyloučená není. Na procházce přidejte tempo nebo si nazujte kolečkové brusle a vydejte se na bruslařskou stezku. Spálíte přebytečné kalorie, ale také si vyčistíte hlavu. Do těchto akčnějších aktivit se pouštějte jen v případě, kdy víte, že to Vaše dítě zvládne a Vy nebudete muset každé dva metry zastavovat.

5. Posilování na místě: Pokud Vám počasí nepřeje a musíte s kočárem zůstat doma nebo na balkoně, máte další možnosti, jak posilovat. Rozkročte nohy do šířky, s výdechem krčte kolena a přibližujte boky dolů k zemi. S nádechem se vraťte zase zpět. Posílíte opět stehna i hýždě. Pro procvičení šikmých břišních svalů se zase natočte ke kočáru bolem a uklánějte se do strany dolů. Po několika opakováních strany vyměňte.

Cvičení s kočárem není tak pohodlné ani intenzivní jako cvičení bez něho, pokud ale nemáte jinou možnost, zkuste zapojit fantazii a využít alespoň těchto chvilek.

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Stres zažeňte pohybem!
Cvičení a trendy Pohybová aktivita a její vliv na člověka
Cvičení a trendy Cvičte a bude se vám lépe spát