Fithall magazín

Neděle 17.12.2017 svátek má Daniel

Cvičení a trendy

Cvičení s míčem má příznivý vliv na játra

Cvičení s míčem má příznivý vliv na játra



To, že je pohyb pro organismus prospěšný je všeobecně známo, ale málokdo ví, že pravidelný pohyb rovněž podporuje prokrvení všech vnitřních orgánů, které se podílejí na trávení. Výzkumy ukázaly, že pohybem můžete rovněž zvýšit produkci žluče v játrech, která je potřebná pro trávení tuků.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Cvičením proti rakovině

Nedostatek pohybu může zabíjet stejně jako kouření

20 důvodů k pohybu

 

Cviky pro podpoření funkce jater. Ke cvičení potřebuje malý míč, stoličku a židli s opěradlem.

Cvik A:
1. Posaďte se zpříma na stoličku. Zvedněte oběma rukama míč a spirálovitě jím kružte kolem osy svého těla. Začněte kroužením doleva, potom doprava. Horní část těla přitom sleduje pohyb míče.
2. Míč držíte oběma rukama nad hlavou. Proveďte úklon trupem doprava a doleva. Nataženýma rukama pohybujte pomalu z jedné strany na druhou.
3. Klekněte si na zem, míč držte před břichem a schulte se s ním do klubíčka. Pomalu se opět narovnávejte a míč vysuňte rovně před sebe.
4. Postavte se v zpříma a míč položte na zem za židli. Opřete se pažemi o opěradlo židle a oběma nohama míč svižně přeskakujte.

Každý cvik provádějte 8x a 2x opakujte.

Cvik B:

1. Najděte si na zahradě nebo někde venku rovné místo. Postavte se rovně, nohy rozkročte na šířku boků, s koleny ne úplně propnutými. Driblujte na místě, až získáte správný cit pro vedení míče. Nejdříve driblujte na jedné straně, potom střídavě vlevo a vpravo.
2. Pomalu se procházejte a stále driblujte. Zpočátku jednou rukou, dokud se pohyb nestane pravidelným. Pak pokračujte druhou rukou. Nakonec driblujte střídavě.

Tip: Ve hře s míčem se můžete zdokonalovat i doma, nebo na terase.

– 2 min driblujte vestoje a 3 min se procházejte. Opakujte 3x.
– 1 min driblujte vestoje a 4 min se procházejte. Opakujte 3x.


Jogínský cvik
Sedněte si doširoka na zem, zvolna se předkloňte vpravo, skloňte hlavu a uchopte špičku pravé nohy. V maximálním předklonu vydržte po dobu dvou dechových cyklů, přitom uvolněte svaly. Totéž cvičte na druhou stranu.

Pokud budete tyto cviky provádět pravidelně,  udržíte játra v dobrém stavu, posílíte jejich funkci a zlepšíte si trávení.



Autor: Monika Kuželová


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Stres zažeňte pohybem!
Cvičení a trendy Pohybová aktivita a její vliv na člověka
Cvičení a trendy Cvičte a bude se vám lépe spát