Fithall magazín

Pondělí 11.12.2017 svátek má Dana

Cvičení a trendy

Nakopněte svůj metabolismus cvičením - 4. díl

Nakopněte svůj metabolismus cvičením - 4. díl

Aktivity, které vám pomohou shodit přebytečná kila



Pohybová aktivita a sportování vůbec hraje při hubnutí významnou roli. Redukovat nadbytečné kilogramy sice lze i bez cvičení, ale tak rychle, jak jde váha dolů, jde pak také nahoru, protože člověk ztrácí především vodu a svalovou hmotu. Dalo by se říct, že naprosto jakýkoliv pohyb je lepší, než žádný. Pokud to ale myslíte s hubnutím opravdu vážně, zaměřte se na sporty, při kterých to jde snáz.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Nakopněte svůj metabolismus cvičením - 1. díl

Nakopněte svůj metabolismus cvičením - 2. díl

Nakopněte svůj metabolismus cvičením - 3. díl

 

U pohybu, který vám pomůže spalovat tukové zásoby, platí, že by se tepová frekvence měla pohybovat alespoň 30 – 40 minut v aerobním pásmu. Lidsky řečeno – alespoň 30 – 40 minut (ale čím déle, tím lépe) se snažte udržet takové tempo, abyste se lehce zadýchávali, byli schopní stále mluvit, ale zároveň se potili, zahřívali a cítili bušení srdce. V teplém letním počasí takové podmínky splňuje například vysokohorská turistika. Vyberte si kopec, na jehož vrchol půjdete alespoň hodinu. Udržujte stále stejně rychlé tempo a pravidelně dýchejte. Snažte se nezastavovat a v chůzi si pomáhejte také rukama, nebo použijte hole na Nordic walking, které odlehčí vaším kloubům a zaktivizují také horní polovinu těla. Chůzí po horách navíc skvěle zpevníte svaly stehen a hýždí a nadýcháte se čerstvého vzduchu. Pokud není počasí příznivé, klidně se vypravte do fitness centra na běžecký pás, nebo na lekci H.E.A.T., která chůzi do kopce simuluje.

 

Dalším výborným sportem pro hubnutí je obyčejné běhání. Nepotřebujete k němu žádné speciální vybavení ani přípravu a navíc je úplně zadarmo. Běhejte pomalu, ostatních kolemjdoucích si nevšímejte, plynule dýchejte. Při běhu vás nesmí píchat v boku – to je jasná známka toho, že běžíte moc rychle. Zkuste vydržet opět alespoň 30 minut v kuse, nebo běh prokládejte rychlou chůzí.

Pokud jste někdy sledovali cyklistiku, určitě jste si všimli, jak jsou jezdci na dvou kolech štíhlí. To je tím, že i při vytrvalostní jízdě na kole čerpá organismus energii z tukových zásob. Zkuste si naplánovat delší výlet na kole, kde nebude příliš prudké stoupání a jako cílovou odměnu si určitě nedávejte na zahrádce pivo, i když k tomu letní počasí láká.

Bylo by chybou myslet si, že jen vytrvalostní sporty pomáhají v redukci hmotnosti. Naopak také cvičení, zaměřené na rozvoj síly a svalové hmoty, urychlí váš metabolismus, takže pak budete hubnout mnohem snáz. Obecně platí, že čím více svalů člověk má, tím více toho může sníst, aniž by přibrat. Svalová hmota dodá vašemu tělu pevný vzhled, kterého lze pouze aerobní aktivitou dosáhnout jen těžko.

Při hubnutí platí naprosto jednoduché pravidlo – energetický výdej musí být větší, než energetický příjem. Proto ať děláte jakýkoliv sport, cvičíte, nebo jen chodíte na procházky a pracujete na zahradě, pálíte kalorie, spotřebováváte energii, a tedy hubnete. Zkuste zařadit do svého diáře aerobní aktivitu, jako je právě běhání nebo jízda na kole či bruslích, alespoň 3 x týdně. Tyto sporty proložte posilováním a strečinkem, ale využívejte také jakoukoliv jinou příležitost k pohybu. Choďte po schodech, běžte se v obědové pauze projít a co nejvíce omezte dopravování se automobilem.

Dnes je problémem téměř každého nedostatek času, ale jestliže se sebou chcete opravdu něco dělat, stanovte si cvičení jako prioritu číslo jedna a místo hledání důvodů, proč to nejde, nazujte tenisky a vyběhněte do lesa.

 

A i pro dnešní den si pro vás trenérka Marie Korseltová připravila cvičení pro rozhýbání vašeho metabolismu. Takže švihadlo, boty a podložku a jdeme na to.

 

Nakopnete-svuj-metabolismus-cvicenim-4dil.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Nakopněte svůj metabolismus cvičením - 1. díl
Jídlo a výživa Nakopněte svůj metabolismus cvičením - 2. díl
Jídlo a výživa Nakopněte svůj metabolismus cvičením - 3. díl