Fithall magazín

Pondělí 11.12.2017 svátek má Dana

Cvičení a trendy

Dokonalé břicho - znáte svaly břicha a víte, jak je posilovat?

Dokonalé břicho - znáte svaly břicha a víte, jak je posilovat?



Aby byl váš trénink opravdu efektivní a smysluplný, je nutné zorientovat se alespoň v základní anatomii svalových skupin, které procvičujete. Břicho je složené z mnoha snopců a snopečků svalových vláken a každý z nich má svůj specifický význam. Díky této členitosti můžete tuto problémovou partii procvičovat každý den, aniž by hrozilo přetrénování. Zároveň ale myslete na to, že vzhled bříška cvičením ovlivníte asi z 30%, dalších 70% je potřeba dotáhnout správným jídelníčkem.

Přímý sval břišní
– tento sval břicha je nejnápadnější a na jeho procvičení byste rozhodně neměli zapomínat. Leží podél střední čáry, které se říká linea alba a je rozdělený napříč několika šlachami, díky kterým vypadá vytrénované břicho jako pověstný pekáč buchet. Přímý břišní sval začíná v oblasti 5. – 7. žebra a je upnutý na stydkou kost. Nejsnáze ho posílíte klasickými zkracovačkami, kdy s výdechem vleže na zádech odlepíte tahem lopatky od podložky.

 

Zevní šikmý sval – jak napovídá sám název, tento sval se nachází na vnější straně trupu a leží na šikmo, v úrovni spodních osmi žeber. Upíná se na kyčelní kost z jedné strany a na středovou čáru ze strany druhé. Jeho hlavní úlohou jsou rotace a úklony páteře, z čehož vyplývají také nejefektivnější cviky. Při rotaci sval zabírá, když se otáčíme na opačnou stranu, než kde tento sval leží. Abyste procvičili tuto partii, lehněte si na podložku na záda, pokrčte kolena a opřete kotník levé nohy o pravé koleno. S výdechem pak zvedněte trup nad podložku a natočte ho tak, aby se pravé rameno přiblížilo k levému kolenu. Cvičení provádějte na obě strany.

Vnitřní šikmý sval – tento sval zabírá rovněž při rotaci, ale tentokrát v momentě, kdy se otáčíme na stranu, na které se nachází. Izolované cviky na tuto část není potřeba provádět, protože se zapojuje do procvičování zevních šikmých svalů.

Příčný sval
– na příčný sval také myslet nemusíte, protože má hlavně pomocnou funkci pří dýchání, ale také reguluje napětí břišní stěny při jakékoliv zátěži. Upíná se na středovou linii a na kyčelní kost a tvoří nejhlubší vrstvu břišních svalů.

Čtyřhranný bederní sval
– řadí se mezi svaly břicha, ačkoliv je upnutý na bederní obratle a na kyčel. Díky němu se můžete uklánět a zaklánět. Dobře ho procvičíte třeba při józe nebo na hodinách pilates, protože leží hluboko. Mimo jiné umožňuje kontrakci bránice. 

Pyramidový sval
– tento sval je považovaný za pozůstatek svalu, který u vačnatců napínal přední stěnu vaku. Je to tedy vývojový rudiment. Zpevňuje přímý břišní sval a u některých lidí dokonce chybí!

 

Při posilování břicha se zaměřte na přímý sval a na šikmé břišní svaly. Nezapomínejte ani na posílení pánevního dna, které sice není vidět, ale má důležitou funkci především u žen po porodu - cvičením zabráníte inkontinenci. Posilování břicha je také velmi důležité jako prevence bolesti v zádech.

 

Zdá se, že plavková sezóna je za námi. Ale to neznamená, že necháme ladem náš pekáč buchet. Proto jsme se rozhodli, s naší trenérkou Alenou Vídeňskou spustit další seriál Dokonalé břicho, který nám pomůže tuto partii trochu potrápit.

 

Více informací o trenérce Aleně naleznete ZDE

 

Dokonale-bricho-znate-svaly-bricha.jpg

 

Více cvičení s trenérkou Alenou Vídeňskou naleznete na FITHALL TV.

Více informací o FITHALL TV naleznete ZDE

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků