Fithall magazín

Středa 17.1.2018 svátek má Drahoslav

Cvičení a trendy

Cvičte s mírou

Cvičte s mírou



Většina lidí trpí nedostatkem pohybu, ale jsou i takoví jedinci, kteří jakmile se sportem začnou, navyknou si na něj a cvičí až příliš. Buď tím, že vykonávají sport příliš intenzivně a nebo příliš často. A to tělu neprospívá. Pravidlo zní, že čím intenzivněji sportujete, tím delší přestávky mezi cvičením byste měli dodržovat.

Jak poznáte, že cvičíte příliš mnoho
1. Po cvičení jste vyčerpaní, nikoliv nabytí energií.
2. Často onemocníte a trvá vám, než se z nachlazení dostanete.
3. Trpíte změnami nálad, neklidem, úzkostí a smutkem. Pláčete bez zjevného důvodu.
4. Nemůžete spát nebo máte pocit nedostatečného vyspání.
5. Máte „těžké nohy“.
6. Jste prchliví.
7. Pociťuje bolest svalů po několik dní.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak správně trénovat

Vyražte ven za sportem

Myslíte si, že cvičíte ve fitku správně?

 

Kolikrát týdně cvičit např. ve fitness
Na začátku je dobré začít se třemi tréninky týdně (například pondělí, středa, pátek). Budete-li cvičit každý den dvě hodiny, vaše tělo se nestihne zregenerovat. Také nezapomínejte, že svaly rostou při odpočinku, ne v posilovně. Trénink by měl trvat maximálně 1 hodinu.

Jak by měl vypadat správný trénink
Každý cvik by jste měli provádět vždy po 8 -12 opakováních a po 4 - 5 sériích. Odpočinek mezi jednotlivými sériemi by se měl pohybovat okolo 1 minuty pro partie rukou, o něco déle v případě nohou. Na každou svalovou partii je dobré zařadit alespoň 3 různé cviky. Nezapomínejte také cviky po určité době obměňovat, ať nedochází ke stagnaci.

Nepodceňujte aerobní trénink

Aerobní činnost je nezbytnou součástí tréninku, na kterou se ale často zapomíná. Přitom zvyšuje kondici, snižuje riziko sportovních úrazů a posiluje kardiovaskulární systém. A co vlastně aerobní trénink znamená? Aerobní aktivita je tělesná činnost delšího trvání, která vyžaduje velký přísun kyslíku, ale nedochází při ní ke vzniku „kyslíkového dluhu“. Typickým příkladem je běh na dlouhé vzdálenosti. Díky této aktivitě získáte nejen větší fyzickou vytrvalost, zároveň budete více odolní proti únavě. Proto na aerobní cvičení nezapomínejte. Běh na dlouhé vzdálenosti můžete v tělocvičně zaměnit za běh na strojích jako jsou Stepper nebo Crosstrenažer. 


Autor: Monika Kuželová


Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení Hodnocení

Zpět Zpět na seznam článků

Související články
Cvičení a trendy Stres zažeňte pohybem!
Cvičení a trendy Pohybová aktivita a její vliv na člověka
Cvičení a trendy Vyberte si pohyb, který Vám padne